55.- ADN Cooppel. Com fomentar la pràctica Cooppel de la conversa amb transcooperació del Record

Construir ponts entre la nostra ment, el propi cos i la vida exterior personal (entorn més proper)
Revisat el 17 de novembre de 2024

Formem part del moviment "Action Research" des de 1986.-

Any 1986 fundarem CERADAI (Centre d'Estudis per la Recerca Acció de Didàctica Aplicada a la Integració) Per la Pràctica Reflexiva tenim el dret i la necessitat de generar conceptes i argot propi per a motivar relacions de cooperació.

Com fomenten la pràctica Cooppel amb la conversa, tot aplicant principis i conceptes reconeguts per les diverses comunitats científiques i el dret a genera el propi marc conceptual de forma justificada, sigui per la seva innovació o per ser més fàcil l'ús i l'accessibilitat de la ciutadania.

1.- CONCEPTES

Alguns conceptes nostres familiars

- Transcooperació, a través de la cooperació de tota la ment, del cervell, del cos i de l'entorn social i físic. Vet aquí la marca personal "Cooppel" 

- Transnarratives, es creen a partir de la transcooperació, a través de les narratives que s'inicien de les fonts dels factors mentals neurosensorials i sensorioneuronals. Les neuronarratives i les narratives plurals de les persones amb comentaris i comentals. Comental és un comentari que es diu amb la intenció a què es faci difusió de boca-orella.

2.- PERSONA ESPECIALITZADA EN

- Mediació en Investigació Social en Drets de la Humanitat i de la Natura. MIS DHN. Identitat per a presentar-se en públic com autoritat acreditada i qualificada amb la finalitat d'estudiar i investigar sobre el camp dels DHN.

- Transcomentalista, 

Persona que practica el Cooppel i comenta les transnarratives millorant la comprensió i el record en els aprenentatges.

- Transaccional Analista.- 

Persona que practica l'Anàlisi Transaccional en si, en les diverses psicologies i en la tasca transcomentalista del record i de les narratives de la ciutadania

- Cooppelista: 

Persona aficionada i que sap com es juga al Cooppel i com es practica. Partidari de la Causa Cooppel per la Pau. Pot ser impulsor i activista.

3.-  COOPPEL ADN.- 

Cooppel ADN.- 

A partir de l'Al·legoria de la Dinàmica Neurotranssensorial es perfila amb patrons de conducta l'Algoritmia Decisoria Neurotranssensorial (ADN mental) que és personal i única en cada persona . Formen el nucli de les dinàmiques argumentatives de la tesi postulant de les narratives, comentals, transnarratives i transcomentals.  L'ADN mental es transmet de forma intergeneracional i es construeix des de l'ADN genètic i en el desenvolupament relacional amb l'entorn.

AL·LEGORIA DE COM FUNCIONA LA NOSTRA MENT.-

Metàfores: Dues MANS, cinc DITS a cada mà; Divuit PECES x dues bandes: Creació ALGORITMES i EQUACIONS MENTALS.-

a. - Dues MANS mentals.- 

La nostra ment funciona com un Mòbil, amb Autoritat Neuro Sensorial. Tenim dues MANS mentals . Són una o dues autoritats així com que tenim dos hemisferis cerebrals: el dret (més plàstic i creatiu) i l'esquerra ( més lògic, formal). Amb cinc tipus d'Ones Cerebrals (OC). (Gamma, Betha, Alfa, Tetha, Delta)

b.- Deu DITS mentals.- 

Tenim cinc dits a cada mà, tenim cinc dits mentals d'autoritat: 

Cinc perfils de processos mentals

1.- Tractar (pastoratge), associar, familiartizar, agrupar paraules per trets comuns. (TR@NS)

2.- Impulsar (sembrar), difondre, promoure, permetre, protegir, participar, pertanyer, ser present,... (Qx)

3.- Conversar (pescar), escoltar, captar, enganxar, comentar, comentalitzar, etc. (C@LCs)

4.- Recordar (minar), trobar l'essència, la clau del significat, del sentit..... (CRD) i 

5.- Decidir.(caçar), apropar-se, acordar, analitzar, avaluar .... (Taxonomia de Bloom)  (CiS)

Perfils de processos relacionals: 

- La bipolaritat sopreprotecció o deixar fer.

             - Cinc patrons relacionals segons les emocions predominants de por, ràbia, tristesa i les actituds de exclusió, descart, inclusió, seguretat, convivència sana, poder adquisitiu, valors culturals, guions, etc.:  

1.- Cementiri, hospital, pressó......... 

2.- Castell......

3.- Palau........

4.- Biblioteca, museu, esplai, colònies......

5.- Comunitat familiar o club Cooppel.......


c.- PECES mentals.- 

FoNTS.- Foto mental (F), Videoclic mental (V) i Ràdio mental (R). Combinar les peces, els seus moviments, amb les estratègies mentals. Carregades de les Formes, impulsors, Límits i Sentiments) FiLS

- Construir els ALGORITMES i les EQUACIONS mentals.  Descripció, narratives, modificar factors i comprovar canvis en el producte. (PoNTS)

- COOPPELFACTORIA: Som fabricants de jocs. Construir targetes, material de joc i taulers.-  Fer jocs, jugades, partides i partits Cooppel. PoRTS

- PEL SENTIT COMÚ COOPERATIU (COOPPEL): 

Símbols, principis, recursos, argumentacions i....... (SPRAi)

Principis:

- TRETS D'ESTIMA I FAMILIARITAT: disposar, moure, tenir, fer, estar, saber, avaluar i cooperar

- ARGUMENTS DE RELLEVÀNCIA: valors, ètica i normes acordades. La ment és el més important

- TRETS DIFERENCIALS: exclusivitat, originalitat.  PEL  Prioritat, exclusivitat i lleugeritat. (Potenciar, Empoderar i Legitimar)

Amb cinc trets diferencials, destacats, amb estima i familiaritat.

1. Previ a l'activitat (TR@NS)  

2.- Consciència neurosensorial (Qx)

3.- Intenció pacifista (C@LCs)   

4.- Silenci mental i els seu trencament (CRD)    .

5.- Creació mental (CiS)

https://laleixar.blogspot.com/2024/11/31-aclariments-conceptuals-daquest-blog.html


La practica Cooppel és sistèmica i inclou persones i els seus projectes per a ser motivadors a l'emprenedoria d'altres persones. 


Com és per exemple el projecte musical de Jordi Català


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-

42.- Organització i funcionament de la Federació OLiVER Cooppel de Clubs, Equips i Parelles Cooppel (CEPs). Programa "OLiVER 2024-30".-