53.- LLUM.- Simplificar a la pràctica Cooppel.-

 LLUM

SEGONS ELS DARRERS DEU ANYS, ESTUDIADA LA PRÀCTICA COOPPEL ES BENEFICIOSA I AJUDA A DESENVOLUPAR EL TALENT, ELS DONS I EL CARISMA.

EN EL 2023 UN ESTUDI DELS BENEFICIS DE NA NADIA NIETO COM A TREBALL DE FINAL DE GRAU DE PEDAGOGIA (Projecte APS) VA GUANYAR EL SEGON PREMI DE CATALUNYA ORGANITZAT PEL COL·LEGI DE PEDAGOGS DE CATALUNYA. COPEC.


En el marc de la Causa Cooppel per la Pau de promoure, permetre i protegir la pràctica Cooppel.

La pràctica Cooppel ha de ser senzilla, útil, curiosa, acceptable i accesible per a ser acceptada. Les pràctiques d'entrenament i d'ocupació mental són universals sesons les cultures es portem a terme per pràctiques religioses, culturals i socials. 

El dia 31 de juliol celebrarem el XXXVIII aniversari de CERADAI  1986-1989 i el XXXIX aniversari de la pujada a Montsant . En 1995 a l'estiu varem fer la travessera de Montsant Albarca-Cabassers (Cabacés).

El nostre propòsit de cara als Drets a la Llibertat Universal Mental, que amb la llibertat mental podem desenvolupar la resta de les llibertats.

CHAT GPT Openai diu sobre llibertat mental:

La llibertat mental és el dret i la capacitat d'una persona per pensar, creure, i formar les seves pròpies opinions i judicis de manera independent, sense coerció, manipulació o influència externa. És un concepte fonamental per al benestar individual i la realització personal, i es manifesta en diverses dimensions:

### Dimensions de la Llibertat Mental

1. **Llibertat de Pensament**: La capacitat de pensar de manera lliure i crítica, sense estar subjecte a doctrines o dogmes imposats. Això inclou la possibilitat de qüestionar i desafiar les idees preestablertes.

2. **Llibertat de Consciencia**: Relacionada amb la capacitat de formar i mantenir creences i valors propis, especialment en matèries de moral, religió i ètica, sense ser coaccionat per altres.

3. **Autonomia Intel·lectual**: La capacitat de raonar i prendre decisions de manera independent, basada en la pròpia comprensió i criteri, i no en la influència d'altres persones o institucions.

4. **Accés a la Informació**: Per poder exercir la llibertat mental, és essencial tenir accés a informació diversa i sense censura. Això permet a les persones explorar diferents perspectives i formar opinions informades.

5. **Expressió Lliure**: La llibertat mental també implica el dret a expressar les pròpies idees i opinions sense por de represàlies, sempre respectant els drets i la dignitat dels altres.

### Importància de la Llibertat Mental

- **Desenvolupament Personal**: Promou el creixement personal i la creativitat, permetent a les persones desenvolupar les seves habilitats i talents únics.

- **Democràcia i Societat**: Una societat amb individus que gaudeixen de llibertat mental és més capaç de fomentar el debat obert, la innovació i el progrés social.

- **Salut Mental**: La capacitat de pensar lliurement i expressar-se és crucial per al benestar emocional i psicològic.


### Amenaces a la Llibertat Mental


- **Manipulació i Propaganda**: Intentar influir o controlar les opinions i creences de les persones a través de la desinformació o la propaganda.

- **Censura**: Restringir l'accés a informació o idees que no s'ajusten a determinades narratives o interessos.

- **Pressió Social i Cultural**: La conformitat i la pressió per adaptar-se a les normes i valors dominants poden limitar la llibertat de pensament i d'expressió.


En resum, la llibertat mental és un pilar fonamental per a l'autonomia i la dignitat humana, permetent a les persones viure de manera autèntica i contribuir de manera significativa a la seva comunitat i societat.


La pràctica Cooppel parteix de la conversa amb tu mateix, amb el teu propi cos i amb els demés, amb l'entorn segons la diversitat de llenguatges. Amb la negociació, que és el diàleg entre dos o més persones i la mediació quan es necessita per a la millora del diàleg.

A part de tenir un marc conceptual i base teòrica científica i partir dels Posicionaments i els Nivells Mentals com de les Ones Cerebrals i les seves aplicacions a la vida mental.

En un nivell bàsic la pràctica Cooppel consta de cinc tasques, activitats i/o ludopràctiques:

1.- Silenci mental o silenci fosc o silenci de la nit

2.- Com trenquem el silenci mental i com funciona la nostra ment.

3.- El FiLS o les formes neurosensorials i les seves funcions intel·lectuals que podem observar i manejar. Metàfora de la neuromòbil. Les formes, els impulsors, els límits i els sentiments (lectura de les pròpies emocions)

4.- Descobrir els propis perfils cognitius, explicats des de la metàfora de l'alimentació. El plat i el menú del talent. Les dietes de cada persona.

5.- Els patrons relacionals de la persona. Visió sistèmica i importància de les comunitats i de les xarxes del nostre entorn accessible. Metàfora de la Cooppelfactoria (fabricació de materials i de jocs), clubs i federació. La pràctica Cooppel és com el joc dels escacs com a metàfora. Jocs d'estratègia i de rols d'identitat.

La pràctica Cooppel s'aprèn fent les tasques escolars per case i estudiant examens o proves, visitant museus, espais naturals, rurals i/o urbans, sales d'exposicions. Es fa amb microtallers, tallers o visites de màxim 35 minuts.

La tesi postulant defensa la motivació de la comprensió del record disponibel (motivant CRD).

Ara es porta a terme a la ciutat de Tarragona

Més informació.

Escriu les 24 hores al what's 619 79 39 69 i et respondré el més aviat possible.  FERRAN.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-

42.- Organització i funcionament de la Federació OLiVER Cooppel de Clubs, Equips i Parelles Cooppel (CEPs). Programa "OLiVER 2024-30".-