44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-
Al final tindrem el Manual CòMENTS que a més del codi, tindrà exemples i anècdotes així com els mapes de la ment de la diversitat de les persones i en totes les edats
Codi i el mapa de la ment sempre en procés constructiu personalitzat
CòMENTS 40 NTS
Codi obert de com decidir aprendre a aprendre sempre i com millorar-lo
C: Cal sentit cooperatiu
Co: Cooperació d'oportunitats
CoM: Pregunta clau del com fer-ho. Com ocupar la ment.
Amb 40 items
ENTS: Entrenament Neuro Tècnico Sensorial en Nuclis de Tècniques Sensorials (NTS) de la nostra ment, de la nostra ment- cos i del nostre cos i de la nostra ment en equilibri amb l'entorn educatiu
Cal entrenament amb neurotècniques sensorials narratives disponibles en les actituds i en la presa de decisions personals, familiars i associatives.
Com generar oportunitats obertes mentals (CòM) amb Entrenament en les Narratives de les Tècniques Senso dels neuroaprenentatges (ENTS)
dels protocols dels Tallers Cooppel
Cooppel: Cooperació pel (record) i per la Pau
Posicionament en entrenament estratègic empoderador Decisiona+mental amb Mapes de la ment. (PeDM).-
Tres elements que són la pòlvora dels aprenentatges:
- Posicionament Orientat Lúdicament (POL) - Voluntat Organitzativa mental per a recordar en el futur (VO),
- En un context i un sentit Relacional Afectiva (RA) PÒL+VO+RA
Presentació pública i aplicació personalitzat del protocol del Taller Cooppel per a totes les edats:
En espais personals, familiars i associatius com també públics:
- Associacions: FEPA, QZ, Ucraïna, Ateneu de Tarragona, etc.
- Institut. IAMF de Tarragona
- Centre de Dia. ONADA. Tarragona
- Residència assistida. Baix Camp de Cambrils
- Barris de Tarragona.-
Cal considerar els principis científics amb l'acròstic DiNAMITA.
Dol del dilema i dilema del dol.
Intel·ligència del PASS, Múltiples i Emocional
Neurociència. Neurodecisiologia.
Anàlisi Transaccional
Mètode de la I-A i Pràctica Reflexiva
Imaginació i creativitat Kieran Egan
Tècniques de la PNL, EFT, EMDR
Argumentació de les narratives. Comentalista
https://cooppeltalents.blogspot.com/2024/01/43-juguem-al-cooppel-podem-construir.html
https://dinament.blogspot.com/2024/01/92-iniciem-l-analisi-pass-decionanalisi.html
Pràctica Reflexiva. De les tasques a la construcció de protocols i de principis teòrics de suport a la Causa Cooppel per la Pau. EDU.CReA
Les 12 escales dels 40 items de les tasques, exercicis i pràctiques principals "NTS" NeuroTècniques Sensorials enumerades entre parèntesi. S'apliquen segons la taxonomia de BLOOM (1-recordar, 2-comprendre, 3-aplicar, 4-analitzar, 5-avaluar, 6- crear i 7- Cooppel (sentit i creació cooperativa) i de forma gradual en tasques (o accions de curt temps per a iniciar-se), aquestes comporten exercicis (o tasques que es repeteixen per a recordar i aprendre fins a crear) i aquests es converteixen en pràctiques d'entrenament lúdic (PEL), que suposa adquirir hàbits, habilitats, cultura d'iniciar fins a acabar, de forma diària o periòdica.
Les tasques inicials són dels set sabers: 1.- El decisionament dels disponibles factuals mentals (PeDM), 2.- Sabe tenir, 3.- Saber fer, 4.- Saber estar, 5.- Saber ser i 6.- Saber crear i cooperar (Cooppel). I el 7 és saber viure amb el Silenci Interior Mental.
El codi CòMENTS
Són 3 dimensions 12 escales o nivells amb un total de 40 NTS, cada NTS té un nucli de tasques, cada tasca, exercicis i al final esdevé una pràctica.
Resultant un màxim de 12 rúbriques i 40 items que constituiran el Test CÒMENT, que seran referents per a valorar i avaluar, essent indicadors i criteris per a diagnosticar cada mapa de la ment de cada persona, la seva capacitat per aprendre i el seu potencial.
Cada persona té el seu propi Mapa de la Ment, que cal descobrir i donar-se compte, quin és el Mapa de la Ment de cada persona i quins ajuts precisa en cada moment de conflicte cognitiu o de tensió d'aprenentatge.
Tres dimensions que poden ser fases:
I.- Sols amb la ment,(NTS 01-04) Meditació Cooppel
II.- Amb cos-ment i l'entorn proper d'aprenentatge (NTS 05-32) Exercicis psicofísics Cooppel
i
III.- Amb el cos-ment, entorn proper d'aprenentatge i entorn relacional organitzador i motivador (NTS 33-40). Pràctiques Entorn Cooppel
Anem a veure les tres fases:
I.- Sols amb la ment, ulls tancats, amb seguiment d'instruccions d'un mateix o per altri, al principi
A.- Posicionament físic i mental: PeDM:
1.- Posicionament del silenci interior mental. Posició del cos còmode, tancar els ulls i quedar la ment en blanc. (NTS 01)
2.- El control de la respiració 478. (NTS 02)
B.- Iniciem l'entrenament estratègic d'empoderament. (PeDM)
SENS. Identificació NeuroSensorial:
3.- Identificar les primeres tres formes mentals FVR (FaVoR) a partir d'un concepte o d'una situació de la vida real (NTS 03)
4.- Identificació Neurosensorials per a entrenar ENTS
4.1.- Identificar les Formes segons si són objectives que poden ser expressives o receptives o en canvi imaginades o creades amb ficció o fantasia,
FaVoR: Elemental F,V i R.
Objectives es tracta de representar tal qual que poden ser expressives o receptives
- Receptives, són els missatges FaVoR que rebem. I que podem iniciar la representació i tot seguit la repetició. Atendre, discriminar i imitar.
- Expressives poden ser repetitives: eco (immediat), curt (termini) o llarg
Per exemple -- Eco: Escoltem un missatge i el repetim mentalment: un número de telèfon ( F o R)
- Expressives imaginatives. Són els FiM, FoM, ViM, VoM, RiM, RoM. (NTS 04)
4.2.- Aprendre a fer fotos, videoclics i ràdios mentals (NTS 05) A partir d'exemples concrets i amb evidències.
II.- Amb el cos i ment, en relació amb l'entorn immediat d'aprenentatge
C.- Identificació i autoritat sobre els processos cognitius de l'aprenentatge PASS. PeDM- Decisions
Basat en la Teoria de la Intel·ligència del PASS amb àrees de processos PASS i exercicis tests d'oci d'estimulació.
5.- La Planificació (Pass)
Exercicis tests d'oci d'estimulació:
5.1.- Aparellament de nombres (NTS 06)
5.2.- Planificació de codis (NTS 07)
5.3.- Planificació de connexions (NTS 08)
Exercicis aplicats d'anàlisi del pensament i dels processos cognitius
5.4.- Algoritme i equacions en la planificació (NTS 09). Les equacions lingüístiques de paraules, nombres, etc.
6.- L'Atenció (pAss)
Exercicis tests d'oci d'estimulació
6.1.- Atenció expressiva (NTS 10)
6.2.- Cerca de nombres (NTS 11)
6.3.- Atenció receptiva (NTS 12)
Exercicis aplicats de seguiment d'instruccions i d'expressió cognitiva amb metàfores
6.4.- Llinterna i lupa mentals. (LliM i LuM)
Fem Fotos, Videoclics i Ràdios Mentals. Veus+ Recordar la imatge, els noms sonors de les lletres (entrenament per sons de les lletres). NTS 13 en situacions concretes observació, anàlisi i interpretació.
6.5.- Síntesi del Posicionament+ Planificació+ Atenció=
(NTS 14).- Observació, anàlisi i interpretació dels relats cognitius CaMPS.
Aprenem coneixements com si fossin aliments.-
Relats de les metàfores alimentàries de la supervivència dels CaMPS cognitius:
1.- Caça mental.- (C)
Caça, captura i anàlisi de les paraules, imatges i textos. (NTS 15)
2.- Families mentals.- (a)
Associació de famílies de paraules i de significats, per criteris comuns: mateix significat (sinonímia), mateix só (homofonia), mateixa arrel etimològica, mateix context (ideològic), etc.. (NTS 16)
3.- Mineria mental, (M)
La concentració intensa, gratar rascar, cercar la sal i l'or. Allò que dona sentit i significat. A partir d'una idea cercar conceptes, a partir d'un fet cercar el record. (NTS 17)
4.- Pesca mental (P)
Pesca a partir d'una idea, pescar el concepte. Donar temps a recordar mentre fem una altra cosa. (NTS 18)
5.- Sembrat mental.
Accions sense efectes immediats i amb resultats a mitjà i a llarg termini. Sembrar per caça mental, per famílies mentals (exemple els verbs), exercitar el minar mental i repetir la pesca mental. (NTS 19)
Com apliquem la Ment en els processos sensoneuronals (PNL) (NTS 20)
7.- El procés de simultaneïtat (paSIs)
Exercicis tests d'oci d'estimulació.-
7.1.- Matrius no verbals. (NTS 21)
7.2.- Relacions espacio-verbals. (NTS 22)
7.3.- Memòria de figures. (NTS 23)
7.4.- Foto mental i entrenament d'imatges i de paraules. Frases. Identificar iguals, desiguals, trobar una imatge dins d'una imatge més complexe, etc. (NTS 24)
8.- Els processos successius (pasSE)
Exercicis tests d'oci d'estimulació.-
8.1.- Sèries de paraules (NTS 25)
8.2.- Repetició de frases (NTS 26)
8.3.- Velocitat de la parla ( i de la lectura comprensiva significativa) (NTS 27)
8.4.- Preguntes sobre frases (NTS 28)
Exercicis d'aplicació.-
8.5.- Lloro. Frases de memòria útils en la vida real . (NTS 29)
8.6.- Inspiració verbal i corporal. Escenificació i dramatització. (NTS 30)
D.- Del PASS a la "Pol+vo+ra" cognitiva relacional. PeDM. Mapes de la Ment.
9.- Els processos de l'orientació lúdica (POL)
9.1.- Convertir la diana d'aprenentatge en "Estels" del record. (NTS 31) Construir "plats Cooppel" d'aprenentatge. Oferir, motivar crear i expressar per a compartir.(DUA)
9.2.- Elaboració de targetes Cooppel. (NTS 32). Hi han targetes 1/8, 2/8 1/4, 3/8, 4/8, 1/4 i 2/4
III.- Amb el cos i ment, l'entorn immediat d'aprenentatge i l'entorn relacional i organitzador social i cultural motivador.
10.- La voluntat de l'organització mental (VO). Creació de xuls. (NTS 33). Creació de taulers i jocs FaRS (Fungibles, àgils, recurribles en Situacions)
10.1.- Ens agrupem per parelles, per trios i de 4. Millor de tres en tres. Elaborem el tauler 3TRES. Juguem al tauler 3TRES Cooppel: aprenem jocs (unitat) i fem jugades de tres, de sis i de nou (TESLA, 3,6 i 9). (NTS 34)
10.2.- Fen jocs (1 u), jugades (9 u), partides (81 u) i partits Cooppel ( 243 u o tres partides). (NTS 35)
E.- Avaluació múltiple i global, emocional, afectiva relacional i cognitiva. Satisfaccions i recollida de mostres Cooppel. Trobades, aplecs, cims, mostres i/o fires Cooppel.
11.- Les relacions afectives (RA) en tot el procés i en la seva incidència. Testimonis. (Narratives relacionals) Bx CaMPaMent) (NTS 36)
Discursos simbòlics relacionals:
- El saber, el poder i el voler.
- Les emocions: EA i PRT
1.- Emocional. Dependència
Cementiri, Hospital, Presó, Cova
2.- Defensiu. Seguretat.
Monestir, Convent, Castell,
3.- Palau. (poder, luxe, identitat que necessita accions)
4.- Museu-Biblioteca (colonies, col·leccionista, activitat social i intel·lectual)
(NTS 37)
12.- La recollida d'anècdotes, de mostres i de proves en les experiències Cooppel. EDU.CeRT. Mostres. (NTS 38, 39 i 40)
- Recollida d'anècdotes i de proves. Ajuden a prendre decisions (NTS 38)
- Compartir les anècdotes i les proves, per a motivar i reflexionar. (NTS 39)
- Exposar públicament en el marc del concert. (NTS 40). Aportacions a congressos, simposiums i jornades.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada