43.- Juguem al Cooppel, podem construir Clubs Cooppel i a més federar-nos.
Allí on incidirem la Causa Cooppel per la Pau serà fomentar clubs Cooppel i obrir la funció de les biblioteques locals i els museus municipals a ser Clubs Federatius.
En el mes de febrer de 2024 ho posarem en marxa a la ciutat de Tarragona. Contactarem i proposarem a la Biblioteca Pública, Caixa Fòrum i al museu del Port.
Serà a partir del dilluns dia 5 de febrer.
Aprenem, juguem al Cooppel, podem construir Clubs Cooppel de tres persones i a més de federar-nos.
En les families dues persones com a mínim, una persona menor amb una adulta. Fins a tota la família.
Primer exposarem els beneficis del Cooppel. Ja tenim treballs de recerca de nivell universitari que els avalen.
Segon invitarem a una experiència de comprovar com funcionen les peces neurosensorials i les neuronarratives de la nostra ment i com les podem moure i controlar el joc mental.
1.- Com aprenem a jugar al Cooppel?
Farem una al·legoria amb el joc d'escacs. I el seu món dels clubs i de les federacions
Com és juga al Cooppel?.
Identificar les peces mentals, posar-ne el nom i observar el seu moviment.
1.1.- Control mental des del silenci.- Aprendre a la planificació mental.
El tauler és mental, les peces de joc són les identitats de les fotografies mentals (F), els videoclics mentals (V) i les emissions de veus o ràdio mentals (R).
S'inicia a partir del silenci interior mental, en una situació de cos relaxat i de màxima concentració mental.
Tècnica de la respiració 4-7-8
S'identifiquen les peces mentals:
SiM: Silenci interior Mental (SiM),
DiT: Dit de la direcció mental (DiT),
LiM: Llinterna on enfocar l'atenció mental (lupa) (LiM),
FiM: les fotos mentals són les torres (FiM),
ViM: els video clics mentals són els cavalls (ViM) i
RiM: les ràdios mentals els alfils (RiM).
La torre, el cavall i l'alfil cal diferenciar-los de l'hemisferi dret de l'esquerra del tauler mental. El dret és lògic i formal, el nombres, noms mentre que l'esquerra és plàstic, els colors, la imaginació,
https://ca1.warbletoncouncil.org/hemisferio-cerebral-izquierdo-6454
S'inicia la partida des del SiM, s'observa com es trenca el gel del silenci, amb els distractors RiM,ViM i FiM. Treballem la tècnica 4-7-8 de la respiració per a la relaxació mental.
A partir d'escoltar uns conceptes observem quins distractors s'activen. Direm FiLS els tres distractors RiM,ViM i FiM.
Aquí es juga contra un mateix, entre tu i la tema ment i els seus distractors.
Per mitjà dels DiT i el LiM s'organitza en petits gestos mentals dels FiLS.
Ara es donar-se compta que conceptes, procediments i valors generen en la ment FiLS on es combinen formes de distractors, els impulsos amb límits i els sentiments.
1.2.- Des del propi cap i del propi cos: augmentar les formes i la intensitat de l'atenció.- Aprendre el control de l'atenció mental i la implicació del propi cos.
Per ajudar a l'activitat mental ens podem ajudar ja de la gestió corporal del nostre mòbil mental per mitjà del nostre cap.
1.3.- Ens centrem en la nostra zona propera d'aprenentatge en el nostre entorn. Fabriquem els materials de jocs FaR Cooppel: Fungibles, àgils i recurribles.
I de la fabricació de materials de joc com les targetes 1/8, 2/8 i 3/8 entre altres i els taulers 8/8.
Així com les frases de veus o explicacions curtes (RiM).
Elaborat el material de jocs Cooppel amb targetes o amb un tauler 8/8 , tamany foli, passem a jugar en grups de dos, fins a constituir equips de tres, amb un quart jugador, observador àrbitres quan l'aprenentatge o els equips es consoliden.
1.4.- Jocs, jugades, partides i partits Cooppel.-
A partir del tauler "3TRES" Cooppel es juga per torns de rols de 3 jocs (POR: Rol de fer preguntes, rol de les respostes i rol d'observació i d'anàlisi, amb estratègies del saber comprendre per a recordar.
Valors:
- Nombre de jocs, jugades, partides i partits jugats, nombre d'activitats d'impacte a l'entorn de l'equip sigui social o familiar o escolar.
- Qualitat de la diversitat dels materials i dels processos en la representació, expressió com el compromís des de la mirada del DUA.
- Criteris: Originalitat, honestedat, creativitat, comunicabilitat, cooperació, coherència, autenticitat, legitimitat i competència.
Basat en la teoria de la Intel·ligència del PASS, en la PNL i amb la implicació de l'Anàlisi Transaccional, en el marc de la neurociència analògica.
Conclusions:
S'organitzen concursos i trobades CiM´s, APLeC´s, etc., es porten a terme exhibicions Cooppel. Amb experiències de testimonis, converses i lectures dialògiques, etc.
Autor: Josep Maria Ferran i Torrent
Copyright 2011
ANNEX.-
1.- Criteris d'avaluació.-
Aula 120.
Seguiment filial de la Federació Cooppel BaC 2024 Dianes
d’aprenentatge, Estels de record i materials de jocs Cooppel.
Nivell-Grup
DS( dies de la setmana que assisteix), TD (nom de la tutoria docent) ETD
(especialitat de la tutoria docent).
Quatre
nivells d’ajuts i àrees competencials
1234. Consciència del dilema, acadèmic, cultural dels jocs i social
Global:
Mesos gener- abril 2024. Procés de progressos.
https://projectes.xtec.cat/educacioinclusiva/mesures-i-suports/
Matèries
prioritàries elegides. MAT, CAT, CAS, ANG, SOC, NAT, etc.
Anàlisi competencial per àmbits:
A.- Autocontrol
de l’agenda i planificació dels productes a presentar i exàmens o proves. Dosificació de les tasques a fer.
B.- Planificació del treball: recursos per a fer la feina, organització, ...
C.- Elaboració de materials dels jocs Cooppel
D.- Jocs i jugades Cooppel Record.
2.- Entrevista a la família.-
CONFIDENCIAL Entrevista a la Família Federació Cooppel de Clubs Familiars. Nom-cognoms
(fill o filla)_____ _________________________________Nivell-Grup_________
1.- A
partir de la composició de la família valorar el suport potencial al fill o
filla.-
Gràfic de la família i noms de tots els membres..................
Persona/es adulta referents. Para o mare sol, pare i
mare____ _________________________________________________
Activitats d’oci en família. __________________________________________ ____________________
Consciència del dilema: fa pensar, mirem que fer, busco suports a casa, assisteixo per provar, comprometo.____________ acadèmica, nivell de competències, PI, desdoblaments, ____________________________________ ___________________________________. cultural , va a la biblioteca pública, practica esport, escacs, etc.__________________________ social: aniversari, sant, relacions interpersonals, trobades, menjades, maratons_______________
2.-
Compromís d’aplicar el Cooppel en l’aula 120 i en la llar, targetes Cooppel, tauler,
juguem en família
en les trobades a la Federació, visitar museus (Caixa
Forum, Port), ____________________________________________
Trobades Cooppel en Aplecs o CiM____________________________________ _________________________________________________________ en les visites a l’entorn,... Ateneu de Tarragona, platges, urbà, ecosistemes,______________________________________
Especificar altres tasques concretes._________________________________
3.-
Evolució del fill o filla i de
la família en la participació en la Federació Cooppel.___________
4.- Assistència a les tardes del nostre fill o filla. DS.
Freqüència_________________________
Historial de les entrevistes i de les activitats dutes a
terme amb el pare/ la mare:_____________
5.- Rúbriques
de quatre nivells del Club de competències del seu fill/a a.-
1.- Cal intensificar en (ajuts junts del pare/mare, BAT,
PRAC, COOR)___________________________________________
2.- Cal ajuts addicionals (BAT,PRAC,COOR), referent
tutorial__________________________________________________
3.- Universal amb ajuda. Ajuts puntuals i tasques
Cooppel: targetes, veus, etc.____________________________________
4.- Progressa sol i en família, el Cooppel és el valor
afegit____________________________________________________
Cami cap a
l’autonomia i a l’empoderament amb les competències de la ciutadania del segle
XXI.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada