51.- Al setembre presentarem la Cooppel a Barcelona.-


https://ponentcooppel.blogspot.com/

A Barcelona.- El dia 19 de setembre

Telemàtic a les 12 hores i presencial a les 18,30 hores

+El programa Cooppel de suport al professorat, a les famílies d'alumnes i a l'alumnat. Josep M. Ferran. Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona)

Drets Humans. Disseny Universal dels Aprenentatges. Intel·ligència Artificial. ODS 2030.

 A més de les jornades telemàtiques de la DIM EDU GLOBAL durant curs 2024-25, al setembre presentarem de forma presencial la Cooppel a Barcelona.-

Ja participem anualment des de 2017.

La Cooppel en femení és el com fem la conversa.-

La  Cooppel s'aplica en la conversa amb finalitat d'atenció i escolta activa o/i en la conversa aprenentatge.

És ideal en la conversa aprenentatge d'idiomes, en el dol i en la motivació ètica dels Drets Humans, en aprenentatge servei i per a projectes cooperatius i comunitaris.

Tarragona amb dos clubs de Cooppel.- 

Tenim un club a l'institut Antoni Martí i Franquès per l'alumnat del centre i a l'Ateneu de Tarragona obert per a totes les edats per a la ciutat de Tarragona. Des de 2011.

El proper dia 12 de juliol signarem el compromís mutu de col·laboració amb la direcció de citat institut, serà el VIIIè conveni de personal col·laborador amb "Educacio" des de 2017, abans es feia com a voluntariat intern de docència des de 2011 fins a la jubilació en 2017.

Què és el Cooppel?

S'ensenya en un club com si fos un club d'escacs o d'altres jocs.

En lloc de moure peces en un tauler, el Cooppel consisteix en moure peces en la pròpia ment de cadascú. Operacions concretes i formals piagetanes representades en fotografies, videos i ràdios mentals.

La competitivitat en els Escacs és qui guanya dels dos en una partida controlada pel temps de reacció, la de la Cooppel és aprendre a moure les teves peces mentals amb temps limitat, entendre com les mouen els altres i veure que els teus moviments milloren en aquest procés. La Cooppel és juga en grups de tres, es pot jugar també a nivell individual i per parelles. Important és fer jugades en família amb menors d'edat.

Cal aprendre els moviments i fer entrenament.

Exercicis bàsics d'assaig i entrenament:

Primer identificar en diverses situacions les peces neuromentals i el seu context de les formes, els seus impulsors i guions, els límits neurosensorials i els sentiments com les emocions. .

Segon aprendre a moure les peces mentals per aprendre a aprendre més i millor

Tercer aprendre a organitzar-les per a comprendre el record disponible sobre el que volem saber.

Els Escacs i el Cooppel precisen entrenament per aprendre els moviments. Com la majoria d'activitats físiques, culturals, esportives, .... es precisa assaig i entrenament.

Es treballa la relació afectiva i les jugades estratègiques i de rols de cara a la resolució de problemes reals i pràctics.

Està fonamentada científicament

La Cooppel es una pràctica sistèmica inclusiva mental basada en la teoria de la Intel·ligència del PASS, en l'ètica de L. Kohlberg, en les narratives de Kieran Egan, en el dol de desaprendre i reapendre inspirada en E. Kubbler Ross, en la Neurociència, en la teoria quàntica i dels guions en l'Anàlisi Transaccional, la PNL, entre altres models i recursos.

Els tres principis del Cooppel.- 

Els seus tres principis són:   PÓLVORA

1.- La motivació de la comprensió del record disponible, VO. Voluntat d'Organització mental i d'aprendre a fer "xuletes" (XULS: Xuletes d'Ús Lúdic Sensorioneuronal)

2.- La neuromobilització lúdica. Com ocupem la nostra ment? POL  Pràctica d'Orientació Lúdica. Construir jocs d'estratègia i de rols d'identitat.

3.- La importància de les relacions afectives personals, intrapersonals i interpersonals. RA. Relació Afectiva

Les Ones Cerebrals, els Nivells Mentals i els Posicionaments Mentals (PON).-

La nostra investigació ara es centra en els Nivells Mentals (NM), les Ones Cerebrals (OC) i  els Posicionaments Mentals (PM). Hi han cinc de cada. Es tracta de com controlar les ones cerebrals, els nivells com el  posicionaments mentals.

Les Ones Cerebrals (OC) són: 1.- Gamma, 2.- Betha, 3.- Alfa, 4.-Teta i 5.- Delta. Van des de la concentració intensa  a l'estat de son profunda

Els Nivells Mentals (NM) són segons el predomini de la comunicació, es fonamenta en el PAN de l'AT:

CLESI

1.- C.- Consciència i ètica, (P)

2.- L.- Lògic racional, (A)

3.- E.- Emocional, (lògica emocional) (N)

4.- S.- Sensual o sexual (N)

5.- I.- Infantil, ironia, (N)  

Es centren  en les Ones Cerebrals "G,B i A" fins acabar en T i D. I les limitacions de les Ones Cerebrals. (marcar limits i canvi d'ona cerebral segons les situacions i les intencions).

I els Posicionaments Mentals (PM) són:   

Posicionaments mentals OASIS amb creació de narratives, psiconarratives i neuronarratives.

Estats del posicionament mental:

1.- O -Observació neutral, imparcial,... de les oportunitats, 

2.- AS- Anàlisi dels aprenentatges, 

IS

3.- Interpretació de les dades, 

4.-Intervenció concreta i puntual sumativa i 

5.-Inclusió amb identitat, pertinença i participació. (OaSIS) 

Les neuronarratives parteixen de les formes neurosensorials, impulsors, els límits legítims i legals amb els sentiments i les emocions. Les psiconarratives narren amb llenguatge psicològic i les narratives són les culturals i socials dels comentaris i les que la cultura construeix. 

Un camp obert són les formes i els impulsors sensuals i sexuals, segons els límits i els sentiments que comporten.

Cada persona té la seva singularitat i la seva capacitat de respondre com d'iniciativa com de posicionar-se en punt d'espera en silenci o en reflexió.

Proporciona beneficis en l'aprenentatge i el record mental i afectiu disponible.

En les primeres deu sessions de 30 minuts, una diària, ja es veuen els progressos motivadors.

Es pot aplicar en la infància amb tècniques com el Glen Doman, com a joc i exercicis de meditació en educació primària a partir dels 9 o 10 anys, a l'ESO, a BAT i FP i a la universitat.

Es publicarà amb drets d'autoria, ara forma part dins de la investigació de la tesi postulant Causa Cooppel per la Pau 2030

A més participem en el projecte sobre la Intel·ligència Artificial "APLICA Solucions" i en el programa de jornades DIM EDU Global.

A Barcelona tenim per objectius:

1.- Saludar i entrevistar al Dr. Pere Marques impulsor de les jornades DIM EDU Global i altres persones del seu equip així com dels participants.
2.- Compartir experiencies i donar-se a conèixer
3.- Trobar persones i centres interessats en dur a terme les avantatges del programa Cooppel i dels exercicis de la Cooppel. Les reunions i els tallers duren uns 55 minuts cadascun.



Tesi postulant. Reservats els Drets d'Autoria


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-

08.- Cooppel ORAL CAT: Cooperació pel bon aprenentatge oral del català.-