46.- Entrenament Cooppel (ENTS) : Saber fer preguntes és la base d'aprendre a aprendre (IRIS NC).-

 La iniciativa d'aprenentatges solidaris Cooppel té en marxa el seu Concurs d'Aprenentatges Solidaris, el disseny del Màster Cooppel per a la nostra Federació  i ara en aquesta ocasió explicarem el "NeuroCodi IRIS". (Identitat, Recurrència, Interrogatori, Sensoneuronal).

Portaré a terme experiències en disposar, oferir els meus tallers, (estratègia TAULA) per aprendre a aprendre servei (estratègia CRD) i per confeccionar el "NeuraCodi IRIS" (estratègia IRIS NC).

Cal entrenar-se cada dia amb les Tasques que s'aprenen i s'assoleixen com a tècniques integrals NeuroSensorials (ENTS) segons els 40 passos del full de ruta.

Tenim dos neurojocs:

El ComenTalents, amb el rol de Comentalista i la seva acció és el Comental, essent "TAL" l'acròstic de Tasca, Acció i Ludia (de jocs)

S'inicia amb el NeuroDecisional (NDA) i s'acaba amb el ComenTalents (CMT). 

El NDA és basa en guions d'algoritmes i equacions NM, i d'aqui s'inicien les narratives i les psiconarratives, en global totes són transnarratives. En aquest sentit soc pioner amb les transnarratives i en més concret en les neuronarratives.

Com es juga amb al NeuroDecisional (NDA) ?

El joc Cooppel de la NeuroDecisional.-

El joc Cooppel NeuroDecisional o el joc NeuroDecisional es base en aplicar el NeuroCodi IRIS o abreujat NCIRIS, és el nucli central de la identitat mental, iniciada des del silenci interior, cal identificar el nivell de les ones cerebrals (G,B,A,T,D), a més per a identificar el meu propi neurocodi, de cadascú, educant la conducta de l' interrogatori o capacitat de fer preguntes que ja apareix als infants entre els 3 i 4 anys d'edat, de forma natural.

-Li diem Neurocodi perquè és el que és dins de la nostra ment i és diferent en cadascú de nosaltres com l'iris dels nostres ulls és un codi propi de cada persona. Què ens pot identificar com a persona com l'iris ocular, l'ADN o les empremtes dactilars.

Es tracta del posicionament del NeuroMòbil (NM): 

- Identificar els factors i elements neurosensorials RFiV en les seves possibilitats tant d'objectivitat ( tal com ho veiem o escoltem) com d'imaginació (tal com imaginem, fantasia i creativitat).

- Recursos DFiV identificats i gestionats amb la seva combinatòria de la vida real.

- Interrogatori mental: banc que tenim disponibles

- Sabers que ens facilita les respostes. Saber la resposta a les preguntes en comentals de l'exterior i els neurocomentals o lectura interior de les emocions, impulsos, formes RFiV i els limits que posem o que es posen.

El neurocodi és l'activador i és ancoratge davant una situació que es precisa recordar, expressar i donar resposta

Com a nucli els recursos DFiV poden ser:

- Objectivables que consisteix en representar tal com es presenta la realitat externa i poden ser:

Neuroràdiomental (R)

Lloro (l) reproduir de memòria

Eco (e) repetir el mateix

Raonament (r) 

Neurofotomental (F)

Neurovideoclicmental (V)


- Imaginació  RFiV


A partir d'aquí es van desenvolupant algoritmes i equacions mentals ( Neurocomentals) i el càlcul neurocomental.


Quan s'aplica a decisions (decisió-anàlisi o decisional)




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

40.- Pare Fra PERE PERELLÓ.- Amb el sistèmic inclusiu Sí Cooppel. Transformar i treure més profit dels museus i biblioteques locals. Primera part.

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-