45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-
Concurs permanent "Cooppel Franquès" 2024.-
1.- Definició de concurs:
- Concurrència de persones amb afany cooperatiu en aprendre a aprendre amb més rendiment competencial.
- Acció de contribuir amb d'altres a un resultat comú:
Comprendre, recordar i comprendre com recordar els aprenentatges en el futur.
- Competència entre tres persones com a mínim per aconseguir un resultat cooperatiu i comú dels neuroaprenentatges i de l'aprendre a aprendre. En el sentit cooperatiu simbòlic com la sardana o el castell humà.
Concurs
2.- Què vol dir participar en el concurs Cooppel?
Jugar al Cooppel concurs implica escriure de forma diària la selecció de tres accions o ACTIUS que em preocupen:
a.- Tres preguntes amb la seva resposta (PR) , AC: Apostar i contestar
b.- Tres dianes d'aprenentatge i els seus "Estels" (DA+E)i Detectar i invertir
c.- Tres SA Situacions d'Aprenentatge i la seva resolució.(SA+R).- Trobar-se i resoldre
- Cada dia i cada jugador i jugadora escriu els seus ACTIUS que són:
AC: Activitat de Contestar, a partir de la bateria de preguntes. Són les P+R, ACCIONS
TI: Tenir Identificada la Diana d'Aprenentatge, les D@ i els seus Estels (DA+E). NÒMINES
US: Usar Situacions d'aprenentatges, SA i les seves resolucions (SA+R). CRÈDITS
I convertirlos en BONS de jocs Cooppel
Tot es recollirà en una BANCoppel o banca de materials de jocs
3.- Per a dur a terme el Cooppel, concurs, es presentarà com un taller combinat d'oratòria Cooppel d'iniciatives i de càlcul comentalista.
- Oratòria Cooppel d'iniciatives per a explicar sobre allò que volem recordar, que volem fer i què hem aconseguit. Exposar, defensar, argumentar..... Dialèctica versus dialògica.
- Càlcul Comentalista de comentaris mentals del com "neuroaprenem" i de com podem controlar i entrenar, millorar la capacitat de recordar de forma comprensiva. A partir dels valors numèrics i de les neuromonedes.
4.- Incentius Actius.- Que cal buscar al BaNCooppel.
Teca de la Cooppel factoria BaNCooppel:
BORSA:
L'apreciació de certs coneixements i sabers pels seus actius. Subhasta amb apostes. Tots els coneixements no són iguals uns tenen més valors que altres i s'aposta la seva valoración per monedes mentals o neuromonedes.
- B.- Bens coneixements i actius del BanCooppel. Banca Cooppel. BANCA
- O.- Oratòria per expressar el que volem i aconseguim aprendre. Saber, voler, necessitar. OFERTA
- R.- Representació de rols. RESPOSTA DE ROLS
- S.- Sabers compromesos. SABER I CREAR ESTRATÈGIES en situacions d'aprenentatges.
- A.- Acceptació. Aprenentatge dins de l'estabilitat i el confort.
Què és una neuromoneda?
És allò pel qual s'atorga una puntuació, la neuromoneda són les formes neuroFaVoR que es conserven per acord comú en l'imaginari col·lectiu i que motiven.
BANC:
Bons+Accions+Nòmines+Crèdits = BaNC
Cooperació mental pel neuroaprenentatge i per la Pau (Cooppel)
- Bons, significa un valor a bescanviar, moneda o bon. Un paper que significa. Les targetes AC de P+R, els TI dels ESTELS per exemple són bons. O les targetes SA+R.
Construir bons com a productes com els taulers, també els apunts, esquemes, etc.. Conceptes i valors. Escriure sobre el permís o la motivació a fer. PERMÍSOS per iniciar.
- Accions, donar suport motivacional i amb recursos vitals a accions concretes solidàries. Donar exemple, testimoni, facilitats. Construir bons com a procés per a fer-ho. Habilitats. Escriure sobre el que volem fer i apostem temps entre altres recursos. APOSTES
- Nòmines, és la incentivació a un projecte, siguin fotografies, veus, videoclics... i fer-los públics a les xarxes socials o a la ràdio local. Obtenir Franquesos. Compensació per dur a terme accions. Autovaloracions del que fem. Escriure sobre els beneficis de es nostres accions. INCENTIUS.
- Crèdits, es deixar un préstec, a canvi de comissions o plus del que s'ha prestat. És deixar "Franquesos" per a tornar. És crear hipòtesis com a crèdits, supòsits, etc. Allò que ens han de donar permís per aconseguir resultats a curt o llarg termini. Allò que ens deixen, que ens ensenyen a la fi de que aprendrem i serem competents. Demanar quelcom amb previsió que es tornarà i amb cost o donació de valor afegit. PRÈSTEC AMB ESPERANÇA. Hi ha el reforç del valor sumatiu per a compensar.
5.- La moneda Cooppel Franquès en posicionament de joc.
Es guanya el Cooppel Franquès i utilitzem els franquesos (FQX) com a punts de superar una jugada de grup 3x 3 = 9
Els nou jocs positius suposa un Cooppel Franquès per cada jugador o jugadora.
6.- La Banca: El BaNCooppel.-
Com valorar els Cooppel Franquesos?
El BaNCooppel precisa la valoració de la moneda que són les mateixes targetes 1/8, 2/8 i els taulers.
Es tracta de recollir les produccions, obrir una subhasta pels actius i donar els punts.
El Cooppel Franquès és la suma de Coops i es valora per sessions d'acollida afectiva, diplomes, diplomes records de fotos d'acte, els "aplats" o aplaudiments col·lectius o altres iniciatives solidàries que són gratuïtes.
Acumula les ofertes d'actius de temps, de tasques disponibles i de reclams.
El tauler 3TRES es juga amb un joc de P+R o els altres ACTIUS, tres jocs és una jugada, 9 jocs és una partida i 27 jocs és un partit i 81 jocs és un aplec
Un Franquès Cooppel equival a 27 "Coops" 3 X 9 és a dir un partit dins del ventall dels Jocs Cooppel. Cada joc positiu és un "Coop". Si és fa una jugada i un erra, és diu que ha guanya un "pel". Quan tots tenen èxit és converteixen en un Coop.
En la preparació o en l'entrenament es guanya un Franquès quan una persona participant aconsegueix l'èxit d'acabar tot lo proposat en una sessió, d'aportar nous ACTIUS al grup,o de mostrar una comportament destacable i exemplar.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada