45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-

Tota competència i coneixement que aprenem de forma sistèmica inclosible busca la seva confirmació en el dia a dia i la seva pràctica cooperativa confecciona el nostre pensament entrenat lúdicament (Cooppel)

Justificació.-
Vista les necessitats de suport de l'alumnat o fills i filles menors d'edat de les famílies i de les dificultats de concretar la diana d'aprenentatges i analitzat els diversos casos posem en marxa el Concurs dels Aprenentatges Solidaris Cooppel.-
I posar en marxa una sèrie d'iniciatives com:
L'aplicació dels principis de l'alimentació i de l'economia en el model Cooppel.
L'aplicació de la moneda mental en l'economia dels neuroaprenentatges NA: 
La neuromoneda o neurocoin. NMon
Els activadors mentals i els ancoratges (PNL)

Causa Cooppel per la Pau i cinc entitats més convoquen el "Cooppel" com a concurs per a fomentar els sabers solidaris i el seu record en el moment que els necessitem. Sempre amb sentit cooperatiu. Per a totes les edats i en prioritat al final de l'educació primària i a l'ESO.

Concurs permanent "Cooppel Franquès" 2024.-

1.- Definició de concurs:

- Concurrència de persones amb afany cooperatiu en aprendre a aprendre amb més rendiment competencial.

- Acció de contribuir amb d'altres a un resultat comú: 

Comprendre, recordar i comprendre com recordar els aprenentatges en el futur.

- Competència entre tres persones com a mínim per aconseguir un resultat cooperatiu i comú dels neuroaprenentatges i de l'aprendre a aprendre. En el sentit cooperatiu simbòlic com la sardana o el castell humà.

Concurs


m. [LC] Concurrència 1Un gran concurs de gent. Un concurs de circumstàncies adverses. Concurs de fenòmens.
[DR] [ECT] [LC] concurs de creditors Procediment judicial en el qual els creditors fan efectiu els seus crèdits amb els béns del deutor declarat insolvent.
m. [LC] Acció de contribuir amb d’altres a un resultat. Prestar un útil concurs a algú. Emprendre alguna cosa amb el concurs d’algú. La reforma es farà amb el concurs de tothom.
m. [DR] [LC] Competència oberta entre diverses persones que es troben dins un mateix ordre de condicions per triar-ne la millor o les millors. Obrir, convocar, un concurs. Treure, posar, a concurs una càtedra, una obra pública. Prendre part en un concurs. Anar a concurs una càtedra, una carretera, una plaça. Guanyar un concurs.
[DR] [LC] fora de concurs loc. adv. Exclòs del concurs, de la classificació. Posar un participant fora de concurs. El guanyador va quedar fora de concurs.
[AD] concurs oposició Concurs que combina l’avaluació de mèrits i les proves de capacitat.


2.- Què vol dir participar en el concurs Cooppel?

Jugar al Cooppel concurs implica escriure de forma diària la selecció de tres accions o ACTIUS que em preocupen:

a.- Tres preguntes amb la seva resposta (PR) , AC: Apostar i contestar

b.- Tres dianes d'aprenentatge i els seus "Estels" (DA+E)i  Detectar i invertir

c.- Tres SA Situacions d'Aprenentatge i la seva resolució.(SA+R).-  Trobar-se i resoldre

- Cada dia i cada jugador i jugadora escriu els seus ACTIUS que són:

AC:  Activitat de Contestar,  a partir de la bateria de preguntes. Són les P+R, ACCIONS

TI: Tenir Identificada la Diana d'Aprenentatge,  les D@ i els seus Estels (DA+E).  NÒMINES

US: Usar Situacions d'aprenentatges, SA i les seves resolucions (SA+R). CRÈDITS

I convertirlos en BONS de jocs Cooppel

    Tot es recollirà en una BANCoppel o banca de materials de jocs

3.- Per a dur a terme el Cooppel, concurs, es presentarà com un taller combinat  d'oratòria Cooppel d'iniciatives  i de càlcul comentalista. 

- Oratòria Cooppel d'iniciatives per a explicar sobre allò que volem recordar, que volem fer i què hem aconseguit. Exposar, defensar, argumentar..... Dialèctica versus dialògica.

- Càlcul Comentalista de comentaris mentals del com "neuroaprenem" i de com podem controlar i entrenar, millorar la capacitat de recordar de forma comprensiva. A partir dels valors numèrics i de les neuromonedes.

4.- Incentius Actius.- Que cal buscar al BaNCooppel.

Teca de la Cooppel factoria BaNCooppel:

BORSA:

L'apreciació de certs coneixements i sabers pels seus actius. Subhasta amb apostes. Tots els coneixements no són iguals uns tenen més valors que altres i s'aposta la seva valoración per monedes mentals o neuromonedes.

- B.- Bens coneixements i actius del BanCooppel. Banca Cooppel. BANCA

- O.- Oratòria per expressar el que volem i aconseguim aprendre. Saber, voler, necessitar. OFERTA

- R.- Representació de rols. RESPOSTA DE ROLS

- S.- Sabers compromesos. SABER I CREAR   ESTRATÈGIES en situacions d'aprenentatges. 

- A.- Acceptació. Aprenentatge dins de l'estabilitat i el confort.

Què és una neuromoneda?

És allò pel qual s'atorga una puntuació, la neuromoneda són les formes neuroFaVoR que es conserven per acord comú en l'imaginari col·lectiu i que motiven.


BANC:  

Bons+Accions+Nòmines+Crèdits = BaNC

Cooperació mental pel neuroaprenentatge i per la Pau (Cooppel) 

- Bons, significa un valor a bescanviar, moneda o bon. Un paper que significa. Les targetes AC de P+R, els TI dels ESTELS per exemple són bons. O les targetes SA+R.

Construir bons com a productes com els taulers, també els apunts, esquemes, etc.. Conceptes i valors. Escriure sobre el permís o la motivació a fer. PERMÍSOS per iniciar.

- Accions, donar suport motivacional i amb recursos vitals a accions concretes solidàries. Donar exemple, testimoni, facilitats. Construir bons com a procés per a fer-ho. Habilitats. Escriure sobre el que volem fer i apostem temps entre altres recursos. APOSTES

- Nòmines, és la incentivació a un projecte, siguin fotografies, veus, videoclics... i fer-los públics a les xarxes socials o a la ràdio local. Obtenir Franquesos. Compensació per dur a terme accions. Autovaloracions del que fem. Escriure sobre els beneficis de es nostres accions. INCENTIUS.

- Crèdits, es deixar un préstec, a canvi de comissions o plus del que s'ha prestat. És deixar "Franquesos" per a tornar. És crear hipòtesis com a crèdits, supòsits, etc. Allò que ens han de donar permís per aconseguir resultats a curt o llarg termini. Allò que ens deixen, que ens ensenyen a la fi de que aprendrem i serem competents. Demanar quelcom amb previsió que es tornarà i amb cost o donació de valor afegit. PRÈSTEC AMB ESPERANÇA. Hi ha el reforç del valor sumatiu per a compensar.

5.- La moneda Cooppel Franquès en posicionament de joc.

Es guanya el Cooppel Franquès i utilitzem els franquesos (FQX) com a punts de superar una jugada de grup 3x 3 = 9 

Els nou jocs positius suposa un Cooppel Franquès per cada jugador o jugadora.

6.- La Banca: El BaNCooppel.- 

Com valorar els Cooppel Franquesos? 

El BaNCooppel precisa la valoració de la moneda que són les mateixes targetes 1/8, 2/8 i els taulers.

Es tracta de recollir les produccions, obrir una subhasta pels actius i donar els punts.

El Cooppel Franquès és la suma de Coops i es valora per sessions d'acollida afectiva, diplomes, diplomes records de fotos d'acte, els "aplats" o aplaudiments col·lectius o altres iniciatives solidàries que són gratuïtes.

Acumula les ofertes d'actius de temps, de tasques disponibles i de reclams.

El tauler 3TRES es juga amb un joc de P+R o els altres ACTIUS, tres jocs és una jugada, 9 jocs és una partida i 27 jocs és un partit i 81 jocs és un aplec

Un Franquès Cooppel equival a 27 "Coops" 3 X 9  és a dir un partit  dins del ventall dels Jocs Cooppel.  Cada joc positiu és un "Coop". Si és fa una jugada i un erra, és diu que ha guanya un "pel". Quan tots tenen èxit és converteixen en un Coop.

En la preparació o en l'entrenament es guanya un Franquès quan una persona participant aconsegueix l'èxit d'acabar tot lo proposat en una sessió, d'aportar nous ACTIUS al grup,o de mostrar una comportament destacable i exemplar. 



Símbol IAMF de suport a la moneda mental Franquès


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

40.- Pare Fra PERE PERELLÓ.- Amb el sistèmic inclusiu Sí Cooppel. Transformar i treure més profit dels museus i biblioteques locals. Primera part.