37.- Què entenem en fomentar el Cooppel ?
L'important és adaptar al llenguatge de l'altra per a entendre com funciona la nostra ment com també com funciona el nostre aparell digestiu.
Hi ha una analogia entre construir coneixements i habilitats i la construcció d'aliments.
Aplicar el Cooppel en les relacions socials, culturals, veïnals, voluntariat i educatives.
Per a la construcció de la Pau en la ment de les persones facilitant l'eina que denominem Cooppel que és l'observació, la lectura, la interpretació dels factors i de les facultats mentals. I la intervenció personalitzada en l'aprendre a aprendre de cada persona, en un sentit cooperatiu, creatiu i comunicatiu.
A nivell científic:
https://dinament.blogspot.com/2023/01/59-operacio-mental-oliver.html
En les converses faig pràctica reflexiva de les actituds i les decisions per a lluitar contra l'autoexclusió degut als biaxos i a les creences limitants.
Quatre estratègies en marxa són:
1.- La cooperació de les entitats i els recursos de l'entorn a l'atenció a les persones en el món veïnal i del voluntariat social.
2.- La cooperació educativa en l'aprenentatge de la pràctica Cooppel en família i en la vida social.
- Voluntariat per la llengua
- Programa Cooppel C@M.ins Martí Franquès
.
3.- La cooperació de persones, entitats i recursos en l'empoderament local dels Drets Humans i de la Natura.4.- La cooperació amb el món de la universitat, amb el personal estudiantil i el professorat per l'aprenentatge servei comunitari de les pràctiques, les recerques i les investigacions, dels Treballs de Recerca de final de Grau TRFG i dels Treballs de Recerca de final de Màster TRFM.
Amb el nostre propi argot el nucli de tot són les tasques competents mentals o talents en l'observació i la gestió entrenadora del record mental d'aplicació social, cognitiu, afectiu, volitiu i ètic de forma d'aprendre a aprendre sempre i a tot arreu, de forma pacífica i de forma sostenible amb cost econòmic reduït i amb desenvolupament d'alta implicació.
Hem de posar en marxa la mirada de les potencialitats mentals interiors (neuromòbil) en la mirada dels nostres sentits i les nostres potencialitats mentals (neurosensorial) en comparació amb l'aparell del mòbil (neurotècnic), com a eina per a millorar les potencialitats neuromòbils i neurosensorials.
Les pràctiques entrenadores lúdiques del Cooppel són:
1.- El Silenci interior Mental. La respiració 5,7 i 8 segons.
2.- Davant un estímul com una paraula que s'activa en la nostra ment? Comprovar la diversitat original de reaccions.
3.- Els processos cognitius neuromòbils (TIPASS):
1.- La direcció mental o el dit mental (DM), també direcció impulsora transaccional (DiT) (Pass),
2.- La llinterna o enfocament mental (EM) (pAss)
amb les tres neuromòbils "Videosons":
3.- Les fotografies mentals (FM),
4,. Els vídeos mentals (VM) i
5.- La ràdio mental (RM) o les veus i sons.
Tècnica Mnemotècnica:
DEFVR i el SiM (Silenci interior Mental)
Decisiologia Comentalista:
Comentar amb sentit comú cooperatiu mental els processos de decisió mental i d'expressió no verbal i verbal a partir dels neurosensomòbils de la Teoria de la Intel·ligència del PASS (DNCAS).
3.1.- Identificar quins factors mentals activo a nivell mental en situacions de record.
3.2.- Com surto des del SiM en l'accionament i el decisionament mental en la cadena de factors mòbils. Quins processos activo en la presa de decisions? Com és que davant una decisió senzilla i positiva tenim creences que ens autoexcluim.
3.3.- Davant una resposta quins neuromòbils uso (algoritmes mentals) i quines equacions mentals puc reconstruir modificant, enriquint, eliminant, incorporant, etc. neuromòbils amb sensomòbils, per arribar a construir materials de jocs Cooppel.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada