37.- Què entenem en fomentar el Cooppel ?

 L'important és adaptar al llenguatge de l'altra per a entendre com funciona la nostra ment com també com funciona el nostre aparell digestiu.

Hi ha una analogia entre construir coneixements i habilitats i la construcció d'aliments.

Aplicar el Cooppel en les relacions socials, culturals, veïnals, voluntariat i educatives.

Per a la construcció de la Pau en la ment de les persones facilitant l'eina que denominem Cooppel que és l'observació, la lectura, la interpretació dels factors i de les facultats mentals. I la intervenció personalitzada en l'aprendre a aprendre de cada persona, en un sentit cooperatiu, creatiu i comunicatiu.

A nivell científic:

https://dinament.blogspot.com/2023/01/59-operacio-mental-oliver.html

En les converses faig pràctica reflexiva de les actituds i les decisions per a lluitar contra l'autoexclusió degut als biaxos i a les creences limitants.

Quatre estratègies en marxa són:

1.- La cooperació de les entitats i els recursos de l'entorn a l'atenció a les persones en el món veïnal i del voluntariat social.

https://notespremsacausacooppelperlapau.blogspot.com/2023/01/19-iniciativa-i-negociacio-del-conveni.html

2.- La cooperació educativa en l'aprenentatge de la pràctica Cooppel en família i en la vida social.

- Voluntariat per la llengua

- Programa Cooppel C@M.ins Martí Franquès




Avui  J.M. Ferran en 1r ESO E

.

3.- La cooperació de persones, entitats i recursos en l'empoderament local dels Drets Humans i de la Natura.

4.- La cooperació amb el món de la universitat, amb el personal estudiantil i el professorat per l'aprenentatge servei comunitari de les pràctiques, les recerques i les investigacions, dels Treballs de Recerca de final de Grau TRFG i dels Treballs de Recerca de final de Màster TRFM.

Amb el nostre propi argot el nucli de tot són les tasques competents mentals o talents en l'observació i la gestió entrenadora del record mental d'aplicació social, cognitiu, afectiu, volitiu i ètic de forma d'aprendre a aprendre sempre i a tot arreu, de forma pacífica i de forma sostenible amb cost econòmic reduït i amb desenvolupament d'alta implicació.

Hem de posar en marxa la mirada de les potencialitats mentals interiors (neuromòbil) en la mirada dels nostres sentits i les nostres potencialitats mentals (neurosensorial) en comparació amb l'aparell del mòbil (neurotècnic), com a eina per a millorar les potencialitats neuromòbils i neurosensorials.

Les pràctiques entrenadores lúdiques del Cooppel són:

1.- El Silenci interior Mental. La respiració 5,7 i 8 segons.

2.- Davant un estímul com una paraula que s'activa en la nostra ment? Comprovar la diversitat original de reaccions.

3.- Els processos cognitius neuromòbils (TIPASS): 

1.- La direcció mental o el dit mental (DM), també direcció impulsora transaccional (DiT) (Pass), 

2.- La llinterna o enfocament mental (EM) (pAss)

amb les tres neuromòbils "Videosons": 

3.- Les fotografies mentals (FM), 

4,. Els vídeos mentals (VM) i 

5.- La ràdio mental (RM) o les veus i sons.

Tècnica Mnemotècnica:

DEFVR i el SiM (Silenci interior Mental)

Decisiologia Comentalista:

Comentar amb sentit comú cooperatiu mental els processos de decisió mental i d'expressió no verbal i verbal a partir dels neurosensomòbils de la Teoria de la Intel·ligència del PASS (DNCAS).

3.1.- Identificar quins factors mentals activo a nivell mental en situacions de record.

3.2.- Com surto des del SiM en l'accionament i el decisionament mental en la cadena de factors mòbils. Quins processos activo en la presa de decisions? Com és que davant una decisió senzilla i positiva tenim creences que ens autoexcluim.

3.3.- Davant una resposta quins neuromòbils uso (algoritmes mentals) i quines equacions mentals puc reconstruir modificant, enriquint, eliminant, incorporant, etc. neuromòbils amb sensomòbils, per arribar a construir materials de jocs Cooppel. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

40.- Pare Fra PERE PERELLÓ.- Amb el sistèmic inclusiu Sí Cooppel. Transformar i treure més profit dels museus i biblioteques locals. Primera part.

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-