21.- QUATRE LLENGUATGES COOPPEL. Els quatre llenguatges Cooppel aplicats al Complex Alt entrenament Lúdic (CeL) Cooppel.-
1.- HI HAN QUATRE LLENGUATGES COOPPEL.
Segons l'estudi i la investigació-acció d'en J.M. Ferran com a mestre d'audició i llenguatge i psicopedagog després d'observar i valorar un miler de casos i d'acord a les teories d'Henry Wallon, Skinner, Chomsky, Jean Piaget, Vigotsky i Brunner conclou en els quatre llenguatges Cooppel aplicats al Complex "Alt 9" d'entrenament Lúdic (CeL) Cooppel són:
1.- Llenguatge Instrospectiu del Record Intern (LLiRI).-
Es pot entrenar, es parteix des d'un posicionament i una actitud conscient, generalment és quan observem el decisionament del record, podem controlar els algoritmes dels FiLS i dels PeRFILS de l'aprendre a aprendre i gestionar les equacions que generen els PaTRONS.
El LliRI és clau per a ser feliços conscientment.
És el més abandonat per la nostra cultura occidental generalment ens centrem en els altres i sobre tot en el quart el LLiP.
En el pla Cooppel fomentem el Silenci intern Mental i l'observació de l'univers mental, dels algoritmes mentals i de els equacions mentals que podem identificar, analitzar, interpretar i intervenir per a millorar els altres tres llenguatges.
Per a entendre els LLiRI només tenim la pròpia experiència entrenada i la comunicació interpretativa a partir de l'entrenament en conversa ajuda de:
1.- Gestos o mirades (infants).
2.- De produccions projectives com dibuixos com el test de l'arbre, de la família, de la persona, etc. o
3.- Els comentaris de persones adolescents, joves o adultes.
2.- Llenguatge Intern (LliN).-
És el que entenem per pensament o raonament, té vital importància el funcionament del llenguatge anterior LLiRI i alimenta al llenguatge LLiP, ja que el llenguatge LLeS està mal vist. El cant és més acceptable "Qui canta a la taula i xiula al llit no té el seny complit", però parlar sol
3.- Llenguatge en Soledat (LleS).-
En estat d'aïllament, hom parla sol. El monodiàleg, el cantar sol, etc. Ara per recitar i entrenar els monodialegs va molt bé
4.- Llenguatge Inter-Personal (LliP).-
És el que fem servir amb normalitat entre les persones. Sigui oral, escrit, gestos, plàstic, etc.
Els Jocs Cooppel que exposo són per a desenvolupar els quatre llenguatges
2.- COM ESTIMULAR ELS QUATRE LLENGUATGES COOPPEL.
1.- Observació de l'univers mental. Situació còmoda
2.- Identificar els nou tipus de "Mobibles Mentals"
3.- Anàlisi de cada tipus de "Mobibles Mentals" i algoritmes mentals.
4.- Les equacions mentals operatives, observables, analitzables, interpretables i modificant-les amb enriquiment dels algoritmes i replantejament noves equacions.
5.- Les equacions són comparades amb les metàfores de l'alimentació per a la supervivència. Els coneixements són tractats com aliments
6.- Les relacions de les equacions de supervivència són comparades amb metàfores dels habitatges històrics.
7.- El nivell relacional entre patrons suposa construir l'estil vital personal i col·lectiu.
Per poder entrenat tenim nou nivells de jocs.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada