21.- QUATRE LLENGUATGES COOPPEL. Els quatre llenguatges Cooppel aplicats al Complex Alt entrenament Lúdic (CeL) Cooppel.-

 


COM ESTIMULAR ELS LLENGUATGES.-
https://dinaments.blogspot.com/2021/12/43-experiencia-de-tarragona-ciutat.html

1.- HI HAN QUATRE LLENGUATGES COOPPEL. 

Segons l'estudi i la investigació-acció d'en J.M. Ferran com a mestre d'audició i llenguatge i psicopedagog després d'observar i valorar un miler de casos i d'acord a les teories d'Henry Wallon, Skinner, Chomsky, Jean Piaget, Vigotsky i Brunner conclou en els quatre llenguatges Cooppel aplicats al Complex "Alt 9" d'entrenament Lúdic (CeL) Cooppel són:

https://ioc.xtec.cat/materials/FP/Recursos/fp_edi_m05_/web/fp_edi_m05_htmlindex/WebContent/u1/a2/continguts.html

https://sites.google.com/site/llenguaiandreabaijet/conclusions-i-resums/bloc-1-1/el-llenguatge-verbal-i-les-seves-teories-d-adquisicio

1.- Llenguatge Instrospectiu del Record Intern (LLiRI).- 

Es pot entrenar, es parteix des d'un posicionament i una actitud conscient, generalment és quan observem el decisionament del record, podem controlar els algoritmes dels FiLS i dels PeRFILS de l'aprendre a aprendre i gestionar les equacions que generen els PaTRONS.

El LliRI és clau per a ser feliços conscientment.

És el més abandonat per la nostra cultura occidental generalment ens centrem en els altres i sobre tot en el quart el LLiP.

En el pla Cooppel fomentem el Silenci intern Mental i l'observació de l'univers mental, dels algoritmes mentals i de els equacions mentals que podem identificar, analitzar, interpretar i intervenir per a millorar els altres tres llenguatges.

Per a entendre els LLiRI només tenim la pròpia experiència entrenada i la comunicació interpretativa a partir de l'entrenament en conversa ajuda de: 

1.- Gestos o mirades (infants). 

2.- De produccions projectives com dibuixos com el test de l'arbre, de la família, de la persona,  etc.  o 

3.- Els comentaris de persones adolescents, joves o adultes.

2.- Llenguatge Intern (LliN).-

És el que entenem per pensament o raonament, té vital importància el funcionament del llenguatge anterior LLiRI i alimenta al llenguatge LLiP, ja que el llenguatge LLeS està mal vist. El cant és més acceptable "Qui canta a la taula i xiula al llit no té el seny complit", però parlar sol 

3.- Llenguatge en Soledat (LleS).- 

En estat d'aïllament, hom parla sol. El monodiàleg, el cantar sol, etc. Ara per recitar i entrenar els monodialegs va molt bé  

4.- Llenguatge Inter-Personal (LliP).- 

És el que fem servir amb normalitat entre les persones. Sigui oral, escrit, gestos, plàstic, etc. 

Els Jocs Cooppel que exposo són per a desenvolupar els quatre llenguatges 


2.- COM ESTIMULAR ELS QUATRE LLENGUATGES COOPPEL. 

1.- Observació de l'univers mental. Situació còmoda 

2.- Identificar els nou tipus de "Mobibles Mentals"

3.- Anàlisi de cada tipus de "Mobibles Mentals" i algoritmes mentals.

4.- Les equacions mentals operatives, observables, analitzables, interpretables i modificant-les amb enriquiment dels algoritmes i replantejament noves equacions.

5.- Les equacions són comparades amb les metàfores de l'alimentació per a la supervivència. Els coneixements són tractats com aliments

6.-  Les relacions de les equacions de supervivència són comparades amb metàfores dels habitatges històrics.

7.-  El nivell relacional entre patrons suposa construir l'estil vital personal i col·lectiu.

Per poder entrenat tenim nou nivells de jocs.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-

42.- Organització i funcionament de la Federació OLiVER Cooppel de Clubs, Equips i Parelles Cooppel (CEPs). Programa "OLiVER 2024-30".-