16.- COOPPEL, L'ART DE PLANTEJAR EL DILEMA EN FAMÍLIA.- Què suposa proposar el Cooppel als pares i a les mares?.-

 EL COOPPEL és L'ART DE PLANTEJAR EL DILEMA EN FAMÍLIA.- 

Què suposa proposar el Cooppel als pares i a les mares?.-

1.- Proposar el Cooppel als pares i a les mares amb fills/es menors d'edat que:

Quan i qui?

- En general tothom a partir dels 12 anys

- Durant el darrer curs de educació primària i en previsió en el traspàs de 6è d'educació primària a 1r d'ESO

- En primària en el cicle superior

- En el primer curs d'ESO

Si participa un germà o germana gran també pot assistir un germà o germana d'edat inferior d'educació primària 

 

Per què?

           Ambicionar millorar el rendiment acadèmic

       Una ocupació de temps d'oci positiva

És una oportunitat més que val la pena aprofitar i és gratuïta

        Descobrir el propi talent és una ocasió que val la pena

  Adonar-se que si ho fem en família i guanyem tots


2.- Proposar el Cooppel a les persones menors d'edat estudiants d'ESO a l'hora de tutoria a la fi que s'apuntin per aprendre el Cooppel en la Biblioteca Cooppel presencial i a la Meet, en el Tele Programa Meet de Màster Cooppel on aprenem a tractar els coneixements com si fossin aliments, en l'Atenció Personalitzada Cooppel Meet o en capacitats puntuals per a totes les edats com l'aprenentatge emocional del dol, del català oral, en oratòria per a proves selectives, etc.

2.1- A l'hora de tutoria de l'ESO:

2.2.- Participar en portes obertes i tallers de demostració en sessions puntuals presencials i telemàtiques.

2.3.- En activitats extraescolars dins del mateix centre escolar

 

3.- Proposar el Cooppel a les persones responsables educatives de centres (equips directius), d'associacions de famílies d'alumnes (antigues AMPES)  o del món educatiu (inspecció educativa, política educativa estatal, autònoma o local) a Catalunya, Madrid i Andorra (exemple de 2017).-

Conclusions:

1.- Impacte en l'entorn. Els pares i les mares tenen un dilema que recau la responsabilitat sobre ells en decidir.

2.- Fer iniciatives en família existeix, és possible i val la pena.

3.- Recau la llibertat i  la responsabilitat en el pare i en la mare i no en el sistema educatiu o en els recursos de l'entorn. Gràcies al Cooppel la família és la clau i saber aquesta en treure profit en família de l'entorn educatiu (museus, biblioteques, etc) és vital en lloc d'aparcar uns temps els fills i filles en un espai de repassos per exemple.

4.- La decisiologia després del dilema. 

La importància de les tutories docents per animar a l'alumnat i als seus pares/mares, més necessitat o de l'existència del dilema en general fins i tot amb alumnat que marxa bé i presenta bones capacitats

4.1.- Parlarem amb el nostre fill o filla. Li preguntarem a veure si vol. 

4.2.- Li explicarem que això cal posar-se les piles. Cal aprofitar aquesta oportunitat

4.3.- El plantejar el dilema motiva a la família a cercar més i millors recursos així com replanificar la família els suports educatius que te al seu abast.


5.- Seguirem plantejant el dilema i perfeccionant l'opció Cooppel.

I.- En general

5.1.- Ja tenim el disseny de Causa Sense Fronteres Internacional Cooppel per la Pau obert ara a països hispanoparlants i catalanoparlants. DiM EDU Global i Cooppel

             https://ponentcooppel.blogspot.com/2021/08/07-es-taller-permanente-cooppel-cmins.html

5.2.- Estem estudiant en IMPULSA Ajuntament de Tarragona, programa Tarragona Economia Social i Solidària TESS de tenir la viabilitat com la pràctica dels escacs de tenir una Federació Cooppel, amb viabilitat laboral, en col·laboració des de  pedagogia amb les universitats i en més concret amb la URV.

 https://dinament.blogspot.com/

5.3.- Ens preparem per a informar a les administracions públiques i a la UNESCO el que beneficiaria al Patrimoni Mundial i a l'èxit escolar la pràctica federativa del Cooppel a arreu del món. Informe Tesi Causa Cooppel per la Pau, 2023

II.- Institut Antoni de Martí i Franquès.-

 https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/

 5.4.- Proposarem com cada any des de 2017 un taller a 1r ESO de l'institut Antoni de Marti Franquès de Tarragona en el suport al Pla d'Acció Tutorial (PAT).

5.5.- Posta en marxa pel curs 2021-22 del taller de tècniques d'estudi Cooppel com activitat extraescolar en l'Institut Antoni de Martí i Franquès. Iniciat ja en el 2011. Amb Biblioteca Cooppel portada a aterme per estudiants de BAT en estada a empresa de dilluns a dijous de 17 a 19 hores en una Aula dedicada a aquesta funció.

III.- Oberts a altres indrets:

 5.6.- Seguirem proposant a nivell presencial i també telemàtic obert a tot arreu pel present curs 2021-22, essent el Martí Franquès "C@M.INS un bon referent.

                     Modalitats presencial, telemàtica i/o mixta: 

A.- Presencial a Tarragona ciutat i al Priorat. Amb entrevistes puntuals al Baix Camp i a la Ribera d'Ebre. També a Andorra en dies puntuals.

      1. Tarragona ciutat. Institut Antoni de Martí i Franquès, prioritat a alumnat propi i a alumnat d'educació primària de centres adscrits. Obert si hi han places al Pla Educatiu d'Entorn. Atencions en petits grups a la seu de l'associació de veïns i veïnes Verge del Carme de Tarragona, en grans grups a la sala d'actes de la Casa del Mar i a la sala d'actes de l'Ateneu de Tarragona.
      2. Priorat. A concertar biblioteques i museus locals
      3. Baix Camp . A concertar espais públics pel seu interès social.
      4. Ribera d'Ebre. Idem.
      5. Andorra. Biblioteca Nacional d'Andorra o espais concertats de Comuns.                                             

- Telemàtic a arreu del món. Sistema MeeT

 5.7.- Seguirem proposant a museus i biblioteques locals la creació de biblioteques Cooppel  a arreu.

Per a més informació:

Escriu-nos a What's  619 79 39 69  i a info@cooppel.org 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

40.- Pare Fra PERE PERELLÓ.- Amb el sistèmic inclusiu Sí Cooppel. Transformar i treure més profit dels museus i biblioteques locals. Primera part.

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-