11.- Com introduïm el "Cooppel PaT" a les aules d'ESO?.-
"Cooppel PaT"
Com introduim gràcies a les tutories el Cooppel a les aules a l'hora de tutoria de l'ESO amb atenció Meet?.-
Pot ser també en hores de classe de l'especialitat del tutor/a en el seu grup tutorial.
També és podria fer per qualsevol professor/a en l'hora de la seva especialitat però és una variant organitzativa del Cooppel PaT, el Cooppel especialista (Cooppel EsP), que es tracta amb un altra enfocament.
Enfocament Cooppel PaT:
És a l'hora de tutoria obert a l'especialitat de tutor/a en primer lloc i després a les altres especialitats.
Primera sessió.-
Es queda el primer dia per a familiaritzar-se amb el sistema organitzatiu de l'aula i la pantalla Meet que pot participar un grup o dos de l'ESO. Davant de l'ordinador de l'aula es col·loca una cadira de portaveus, que serà qui ens farà el parlament, segons les aportacions del grup classe a les preguntes.
L'objectiu central és aprendre a concretar "la diana", "Dificultats identificades en aprendre nous aprenentatges", cal escriure a més de la matèria, el problema o la qüestió que ens costa, pot ser l'exercici o tasca.
En el nostre cas ha estat els conceptes científics de biologia, com recordar per exemple "cloroplast", "endoplasmàtic". En aquest cas tenim el recurs del diccionari etimològic en espanyol, que es pot traduir de forma automàtica al català si es possible el nostre dispositiu. http://etimologias.
En segon lloc hem tocat el truc com entendre millor qualsevol text és llegir el títol de la lliçó, capítol, apartat ... i convertir-la en pregunta i tot seguit cercar en el text la resposta. Al final escriure la pregunta i la resposta.
Durant la setmana es important que l'alumnat reculli "dianes" en un full per poder-les analitzar el proper dia en tutoria.
Segona sessió.-
En aquesta sessió expliquem quines són les peces escacs mentals Cooppel i com fabricarem les targetes Cooppel per a jugar.
A més s'explica quines atencions extraescolars es poden participar per aprendre a recordar jugant com si els coneixements fossin aliments.
https://agendaanims.blogspot.com/2021/02/11-oferta-curs-proper-2021-21-portes.html
Ja es poden apuntar al Cooppel a partir d'ara, a escollir una o més de les 8 tasques disponibles.
Tercera sessió.-
Identificar dificultats i saber descriure la "DIANA", fabricació de targetes Cooppel, en un foli doblegat, dividit en 8 parts, per una cara la pregunta i per l'altra la resposta. Per a escriure respostes primer són xuletes, que denominem "xuls" i que amb més presentabilitat fem les targetes, al final en un procés de record i selecció, fabricarem cartes on por una cara està en blanc o una imatge permanent com en les cartes i per l'altra la pregunta i la resposta.
La fabricació de les cartes Cooppel suposa un procés de representació, codificació, simbolització i abstracció. Al voltant de les xuls i les targetes Cooppel cal per a augmentar el nostre record, augmentar el lèxic i el vocabulari dur a terme el procés DiANÈS:
- Dialogar
- Identificar la "DIANA". Saber esmenar, cercar els coneixements com si fossin aliments.
- Abastar frases orals amb sentit amb la nova paraula
- Notificar per escrit per a fer una xul i després una targeta Cooppel. Cal emprar els cinc colors Cooppel segns sigui esmena fonètica-ortogràfica, lèxica-semàntica, morfema-sintàctica, recursos del discurs-texts i finalment decisió-aprenentatge- algoritmes lúdics
- Entrenament mental i exercicis en les jugades Cooppel.
- Satisfacció en sumar al nostre potencial mental nous coneixements com si fossin aliments ja preparats per la cuina i rumiats per a resoldre prblemes pràctics (competències).
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada