04.- Tele Programa genèric Màster Drets Cooppel.-
Drets Humans i de la Natura.-
Aprendre la pràctica del Cooppel és un Dret universal.
I els drets no es discuteixen, simplement s'exerceixen com a tals amb les seves pròpies responsabilitats i les seves ocasions per a les què tu lluitis per obtenir-los, per tenir l'oportunitat per fer-se respectar del poder fàctic i també per a mostrar un gran respecte dels drets dels altres.
A part de les barreres dels poders fàctics tenim les nostres pròpies barreres mentals, creences, prejudicis i supersticions que generalment són veus i imatges que ens venen a la nostra ment de manera automàtica i que condicionen les nostres capacitats i talents, per tant també el nostre èxit.
Hi han tres referents simbòlics, al·legòrics i metafòrics:
1.- La comunicació sistèmica. La conversa activa dirigida,amb el seu algoritme corresponent C@LC i les seves equacions pels fets objectivables.
2.- La creació lúdica. Els jocs esportius en general, els jocs de taula i de tauler i la pràctica reflexiva de l'esport mental Cooppel.-
3.- El plantejament al·legòric Cooppel del Disseny Universal dels Aprenentatges com a model de la gastronomia on tractem als coneixements com si fossin aliments que s'han d'aconseguir i que s'han de digerir i preparar per a resoldre problemes pràctics reals de la nostra vida.-
Ferran, jm..-
El Tele Programa global Màster Drets Cooppel és un Tele Programa que es fa amb reunions Meet i amb el suport complementari de GMAIL i WHAT's, i el suplementari de moment de Telegram.
Hi ha dues variants:
T.P. Màster Cooppel per a la primària i l'ESO. Més semblant al Màster Chef de cuina.
T.P. Màster Drets Cooppel per a l'ESO i BAT/ CFP/UNI . Més semblant a un programa de dialèctica, oratòria i retòrica.
És per aprendre jugant amb les competències bàsiques d'aprendre a aprendre per a tota la vida.
En el Tele Programa animem a la participació, a la creativitat i a la imaginació, a més fem comentaris sobre els coneixements, amb microtallers explicatius per a la fabricació de xuls, de targetes i de cartes de baralla Cooppel i concursos jocs a nivell personal, per parelles o per trios, on es guanyen punts o monedes Cooppel que es poden bescanviar, per monedes mentals dins de la teva llar i en l'ús de la teva Pissarra Mental. A més la banca i el mercat tenim una Pantalla digital Cooppel de borsa i de reconeixements, i sobre tot amb consciència dels teus propis resultats.
El Tele Programa Màster Cooppel és un Meet de reunions que es porten a terme tasques per aprendre a aprendre de forma divertida com a receptes de cuina amb la cura dels coneixements com si fossin aliments elaborats des de les tasques mentals del record competencial.
Això suposa també exercitar l’aprendre a planificar-se i a comunicar-se. El seu fill o filla planificarà les tasques a dur a terme
cada dia, tindrà un horari, un espai adequat i en silenci a casa. Tindrà accés al
sistema tecnològic de comunicació adequat WHAT’S i/o MEET.
També es treballa les múltiples maneres de representació, d'expressió i de comprometre's segons el Disseny Universal dels Aprenentatges. S'aprèn a fer preguntes segons la taxonomia de Bloom, s'agafa consciència de la pròpia motivació, de la pròpia identitat, del sentit del que fem, del que tenim, del com estem i del que som.
Finalment aprenem el que cal recordar del que cal saber fer o practicar amb ajuda de notes podent-les consultar i del que podem recordar davant de situacions reals i pràctiques de la vida i que no tindrem la possibilitat de consultar i que hem de saber a nivell mental.
Cóm ho fem?
Protocol Cooppel DiANÈS.- Cooperació per aprendre a aprendre amb la pràctica d'entrenament mental lúdica amb l'acròstic de la diana constructora del saber a partir d'identificar l'error: DiANES: acròstic D.I.A.N.E.S..-
Màster Cooppel, jugant desenvolupem l'aprenentatge mental, pràctic i crític-reflexiu:
D.- Primer consciència dels teus punts forts, les avantatges del que saps o suposa saber, amb diàleg intern teu i/o diàleg amb els altres sobre qui ets, el que saps, com estàs, què fas, que tens.... i
i.- Identificar els punts febles i riscos del que saps o vols saber o veus que no saps prou bé, hi han coses que no entens, que les tens a la punta de la llengua, tens la ment en blanc o dubtes (diana). Es canta dianès i comencem a definir-lo, relatar-lo i tot seguit cercar la resposta, el coneixement cert i segur, amb les eines digitals al teu abast com diccionaris, representar mentalment de forma espontània i preparar-se per a expressar. (representació mental)
A.- Abastar pensaments i frases orals en silenci,o en xixueig, o en veu alta amb el nou coneixement. (expressar, exposar o ensenyar a altri o a tu mateix)
N.- Notificar per escrit en una xul, després la convertirem en una targeta per una cara la pregunta i per l'altra la resposta fins a convertir-la en carta de baralla Cooppel. Plantejar-se com me'n recordaré en el futur i decidir jugar al Cooppel, canto (cooppel) i començo a fabricar el joc de taula.
E.- Exercitar i entrenar. amb gimnàstica mental fonètica, semàntica, lèxica, mnemotècnica, etc.. Ara fem jugades en solitari i estem oberts a fer jugades, partides i partits amb altres. (exercito i jugo)
S.- Satisfacció personal i col·lectiva de comprovar amb seguretat les noves paraules i els nous coneixements com es consoliden, les targetes es va reduint i passen a cartes Cooppel del grup.
Per tant les seccions del TelePrograma Màster Cooppel són:
I.- Calentament cerebral i les ones, control de l'energia mental.-
1.- Presentació de les persones participants.-
2.- Descobrim els nostres talents mòbils i motivants previs. Moviments del cos i control de la respiració.
2.1.- Màpel: moviments en ones del cos amb combinació de la respiració a partir de la mà: una de la mà o les dues mans fins a moure el cos i dels cos fins arribar a una mà. Una posició d'asseguts es pot fer amb les mans i del cos amb a cintura per a munt. Etc. El Màpel es pot combinar amb EMDR i EFT.
2.2.- Gimnàstica Cerebral:
II.- Fabriquem materials de jocs (DiANES)
3.- Dialoguem. Estudiem amb conversa activa sobre algun tema. Llegim, dialoguem, exposem...etc.-
4.- Identifiquem punts febles del record o error (biaix)
5.- Abastem creativament frases orals amb la paraula "diana".
6.- Notifiquem per escrit en una targeta i fabriquem les targetes en positiu destacant de forma correcte els nostres punts febles i els nostres errors.-
7.- Entrenem-nos fent jugades, partides i partits Cooppel.-
8.- Satisfacció pels progressos primers.
Amb microtallers, entrem en la nostra ment: el silenci intern mental (SiM). La imaginació ajuda a recordar.
III.- Gestionem de forma col·lectiva les nostres produccions i creacions.
Taulers, Banca, Mercat i Borsa federativa Cooppel amb bons, accions,nòmines, crèdits i apostes
9.- La Banca Cooppel de xuls, targetes i cartes amb baralles. En primer nivell guanya qui es queda sense targetes a nivell personal. En segon nivell guanya qui més ajuda a altri a nivell interpersonal i en tercer nivell com en parella, trio o club es queda sense targetes el grup.
10.- El Mercat Cooppel i construcció de taulers a partir de mapes conceptuals, mapes mentals i mapes decisoris.
De les targetes fetes quines són més apreciades per la comunitat Cooppel.
11.- Les Olimpíades Cooppel. A partir d'aplecs (fins a 30 persones), cims ( més de 30 i menys de 60 persones) es poden fer trobades de clubs dins del territori físic i un indret curiós. Ara trobades telemàtiques. Fins a 100 persones.
I el Màster Drets Cooppel:
12.- Fòrums i Àgores Cooppel.
Taules rodones i debats a intervencions de fins un minut per persona, fins a cinc minuts per ronda d'intervenció de taula. La taula màxim 15 minuts.
Amb la secció DReTS (Drets,Responsabilitats, empoderament, ets i Som) a partir de les qüestions, dels problemes o dels conflictes reals:
És per a conscienciar pels Drets Humans i de la Natura, on els Drets, Responsabilitats... ....Oportunitats, ets, som ciutadania local i mundial, adherits a la UNESCO en construir la Pau en la Ment de les Persones.
No ho dubtes, informa't.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada