09- La construcció de narratives, discursos i relats a partir dels comentaris sobre les preguntes, les creences, les identitats, les hipòtesis i les frases concloents de la pràctica del Cooppel.


El sistema Cooppel d'ajudar-se aprendre a aprendre és fonamenta en aprendre a fer-se preguntes i a trobar auto respostes amb la conversa, amb la consciència mental d'aprendre a aprendre i en la mediació.


Aquí són plantejaments de la tesi Causa Cooppel per la Pau en relació a autories i principis científics en situacions del dia a dia.-

La construcció de narratives, discursos i relats per la Pau a partir dels comentaris sobre les preguntes, les creences, les identitats, les hipòtesis i les frases concloents de la pràctica del Cooppel.

La nostra civilització occidental i encara molts països del món encara està els plantejaments imperialistes, de forces bèl·liques, narratives sobre el poder... El nostre repte està més en orientar-se cap a les narratives sobre l'autoritat del sentit comú i de la Pau, per la supervivència amb criteri inclusiu i cooperatiu. Això confecciona narratives com les llegendes, els mites, les faules, etc.

L'anàlisi de les narratives pel seu sentit comunicatiu, càrrega provocadora de l'interès, la influència social amb altres persones emissores, el llenguatge contextual i la neurocredibilitat, la motivació del valor familiar i la influència amb els menors en el risc de la supervivència personal com col·lectiva.

El repte és com construir la pau en la ment de les persones a partir de la construcció de narratives que venen dels discursos i aquests dels relats de les experiències que incideixen en la construcció de la certesa de la seguretat mental en el risc del dia a dia, on el saber ha de ser reconeixement, supervivència i autorealització.

En això s'incideix en:

Preguntes

Saber fer-se preguntes i a trobar auto respostes.

Creences

Saber qüestionar les pròpies creences.

Identitats

Qüestionar-se la pròpia identitat i reafirmar-se sobre tot davant un dilema, conflictes o situació crítica.

Hipòtesis

Saber plantejar hipòtesis i treure conclusions

Frases concloents de la pràctica reflexiva del Cooppel.-


Per a les preguntes, hipòtesis, etc més com a investigació-acció psicosocial i amb llicència de pedagogia, tenim aquesta entrada.

https://dinament.blogspot.com/2021/01/17-preguntes-hipotesis-i-frases.html

Argumentació de J.M. Ferran i Torrent: 

L'argumentació inclusiva i cooperativa dirigida per l'entrevista en la conversa o la mediació universal i l'auto argumentació discursiva amb comentaris de cooperació mental sumativa en la construcció de narratives a favor de la Pau, mental, social i estructural.


El primer relat concloent podem afirmar:

Per exemple la narrativa oberta en la participació del debat del reglament de Consells de Districte i de Pressupostos Participatius de Tarragona

https://tarracooppel.blogspot.com/2021/01/04-la-construccio-mental-collectiva-de.html

Proposta de tesi estudi servei investigació acció de suport a les famílies​

https://participa.tarragona.cat/proposals/156-fer-mes-difusio-digital-de-programes-de-suport-a-les-families-cooppel

La construcció de narratives a favor de la pau i dels ODS 2030 en el sentit de la supervivència personal i col·lectiva parteix dels discursos i dels relats que es fan en les situacions de conversa, concentració mental d'aprendre a aprendre i de la mediació. En una base de la Neurociència de la "neurocredibilitat" en la recerca mental de la seguretat i de la certesa en l'aprendre a aprendre de tota la vida, on l'embaràs, l'infant i l'adolescència són claus en la construcció del vincle, influent en la capacitat equilibrada d'assumir el risc i cercar la seguretat. Totes les cultures han emprat narratives, però la majoria de discurs únic. És possible les narratives dins de la convivència inclusiva a partir de discursos diversos i relats múltiples, amb ritmes personalitzats i individualitzats diferents i heterogenis?.


Comentalisme. Les narratives, els discursos i els relats des de la mirada cooperativa, sanadora i meta terapèutica.-

a.- La construcció de narratives Cooppel. Els Comentals.-

Construcció de la teoria, dels principis ètics, teòrics i de la creació pròpia i compartida

Les narratives creatives cooperatives han de ser lliures de jocs psicològics segons l'Anàlisi Transaccional (AT), amb impulsors i guions de vida sans, tot considerant l'Ikigai del sentit de la vida,. A les narratives que comporten l'avaluació i la creació (BLOOM), l'autorealització (MASLOW), la identitat, els valors i principis (DILTS), tot considerant el valor dels dilemes i del dol en la llibertat i la responsabilitat, la diversitat d'intel·ligències, el paper de la imaginació i de la creativitat, les tècniques de la PNL i en el marc de la investigació acció i la pràctica reflexiva Cooppel.

b.- Els discursos Cooppel en les situacions de reflexió en aillament, en les activitats i la intimitat. En la lluita contra els jocs psicològics i la seva eliminació. Aquí tenim els debats, el posar nom a la realitat

Els discursos creatius de narratives, han ser lliures d'impulsors negatius (AT), comparteixen i justifiquen els accions del sentit vital (Ikigai), comporten aplicar i analitzar (BLOOM), el reconeixement i la pertinença (MASLOW), les creences i els discursos de l'entorn (DILTS) i combinen la crítica, el record mental i la praxis.

c.- Els relats Cooppel en la vida diària en totes les situacions de rituals, passatemps, aïllament, intimitat, activitats i jocs psicològics.

Els relats que construeixen discursos i enriqueixen narratives, des dels fets i de les vivències de cada dia, es basen en el record i en el comprendre(BLOOM), en la seguretat i les necessitats biològiques (MASLOW) i les capacitats i comportaments (DILTS). Aquí tenim les tasques quotidianes


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-

42.- Organització i funcionament de la Federació OLiVER Cooppel de Clubs, Equips i Parelles Cooppel (CEPs). Programa "OLiVER 2024-30".-