88.- Fomentem la pràctica Cooppel. Curs 2025-26

 El passat dijous dia 23 d'octubre de 2025 a la subdelegació del govern d'Espanya de Tarragona.           23 X

És el darrer acte central de la Causa Cooppel es va presentar en què consisteix per nosaltres "el com construir la pau en la ment de les persones" (lema de la UNESCO).-

286.- Memorial a Modest Gené i adhesió a l'any Gaudí. Acte central de la Causa Cooppel per la Pau 2030 ODS.-


Causa Cooppel per la Pau és una tesi postulant en promoure, en permetre i en protegir les iniciatives solidàries al voltant dels Drets Humans i en concret de les següents pràctiques Cooppel:

ÍNDEX.- 

1.- Cooppelfactoria.- Què fem per entrenar?

Posta en pràctica dels F@RS, inventats entre 1985-2025  40 anys.

Els jocs Cooppel NTS per a estimular el nostre talent sensible des del nucli de la tesi: el nucli de la Neuro TR@NS Sensible (NTS).-

2.- Observatori i Anàlisi de la conducta en el món fisic i en les xarxes socials: OASIS

3.- Cooppel PRISACS.- Metodologies.-

PRISACS. Drets de la llibertat d'expressió, de la creativitat i de la cooperació des dels principis metodològics actuals recomanats per la UNESCO. Justificació científica de les nostres accions i del nostre model.

4.- Cooppel LLUMPRECS.- Estratègies.-

LLUMPRECS. Donar llum per mitjà dels precs i propostes, en la conversa en els valors de la llibertat usant la mediació preventiva, restaurativa, resolutiva, empoderadora comunitària social, que es centra en les nostres atencions a les persones.


Els tractem en més detall:


COM ENTRENAR LA PAU EN LA MENT DE LES PERSONES.- 

1.- Jocs Cooppel.- (Cooppel NTS)  Cooppelfactoria

Estudi i Investigació Neurocientífica de la Intel·ligència Natural versus la Intel·ligència Artificial. Ponents en congressos en 2004.2014.2017.2022 i 2024. Model Cooppel Record i per la Comprensió (NTS).

Prèvia .- Invenció de jocs didàctics F@RS des de 1985:

Creació de recursos, d’estratègies i de jocs didàctics des de 1985, que a culminat actualment amb els jocs Cooppel.

Com podem entrenar la construcció de la pau en la ment?

Els tres principis POL+VO+RA de com funciona la nostra ment. L'aprenentatge és més efectiu des del posicionament d'operar ludicament és quan aprenem com un joc (POL), quan hi ha una voluntat organitzadora mental (VO) com poden ser les xuls (o xuletes, entre altres tècniques), i la relació afectiva (RA) de l'aprenentatge com pot ser la conversa o l'acompanyament. Cada persona té una proporcionalitat pròpia i singular de talent efectiu.

Tot per mitjà de la conversa (afectiva, intencionada d'aprenentatge i activa) C@.

C@ amb la Lectura Comprensiva sensible (sensorineuronal) és aconseguir llegir els processos pels quals recordem, comprenem i prenem decisions. (C@LCs).

Com autoconeixer-se i millorar la capacitat d'aprendre i resoldre qüestions, problemes i conflictes de la vida diària.

Es recorda i es compren millor si juguem amb responsabilitat :


Jocs CO  (concentrem-nos en les ones)

1.- Utilitzant els dos hemisferis cerebrals (hiperjocs de colors i paraules, els colors de les operacions suma i resta, etc.)

2.- Consciència de quan pensem quina ona cerebral usem i com les podem canviar (l'hiperjoc del pentagrama de les ones cerebrals)

3.- Us del silenci i de la respiració (378) (hiperjocs d’autocontrol mental de processos emocionals i lògics “PEL”)


Jocs OP (operem processos)

4.- La codificació mental, la nostra ment funciona com un mòbil smartphone que fa fotos, vídeos i ràdios (veus), on el silenci té un paper clau. Fem codis, reconeixem i raonem.

       

      Jocs PEL ( pensem amb les emocions i amb lògica)

5.- Aplicació dels principis emocionals lògics en aprendre a recordar i a comprendre com si els coneixements fossin aliments, en totes les àrees dels sabers.


La nova tesi sobre la sensibilitat del talent "NTS" parteix que cada persona té la seva proporcionalitat singular necessària d'estimular els tres factors CO.OP.PEL que la persona mateixa a de tenir consciència i ser conseqüent o en el cas de menors, les persones properes com la família, per ajudar-se mútuament.


Cooppel: Vocabulari o argot propi:

XuLS: són targetes o cartes amb contingut que cal recordar després d'analitzar i sintetitzar en el record comprensiu

TaLS: Són tasques d'aprenentatge amb lectura sensible. Són activitats dirigides.

TaLENTS: Capacitar amb tasques d'aprenentatge amb la lectura de l'entrenament del NTS singular de cada persona. Autodescobriment del propi talent personal i social.

TaLE: Repertori potencial de TaLS propis de cada persona per a tenir l'òptima Comprensió del Record Disponible (CRD).

 

APRENEM OBSERVANT EN LA VIDA SOCIAL FÍSICA I DIGITAL

2.- OASIS: Observatori dels aprenentatges, Anàlisi de les iniciatives, Interpretació de les dades i Intervenció en Drets Humans

Observatori de la conducta, anàlisi de dades i assessorament psicopedagògic tant físic com en internet en les xarxes socials. Intervenció pels Drets Humans. Cal la informació, el contacte, l'acolimnet i l'acompanyament des de la mediació comunitària. Escriure blocs electrònics i observar i comunicar en les xarxes Facebook, Instagram, What's, Telegram, X, etc.


CREACIÓ DE MARC TEÒRIC.- 

3.- PRISACS. Avaluar la creació i aplicació dels principis científics Cooppel i la creació científica en  les experiències socials. Pro Investigació SACS

Per mitjà de la conversa facilitadora de la pràctica reflexiva fomentem iniciatives solidàries com Aprenentatge Servei Comunitari, de motius d'interès cultural amb risc d'oblid i de valors en els drets humans


ATENDRE A QUI HO DEMANI.- 

4.- LLUMPRECS.- LLUM+ PRECS  Com fer-ho i a qui atendre?

La conversa en atenció a persones necessitades, víctimes que promovent en llibertat la mediació comunitària resolutiva, preventiva i restaurativa.

Fomentem per la conversa la Cooppel LLUMPRECS: Llibertat en l'ús de la Mediació Preventiva Restaurativa Empoderadora Comunitària Social des de 2000: 

- Atenció a les persones en el dol i des de la perspectiva restaurativa

- Atenció a les associacions des de la junta directiva: 

AESPAT de Madrid des de 1998, Ateneu de Tarragona, cooperant des de 1999, soci des de 1991 i vocal des de 2015 i en la FAC (2019), secretaria de comunicació i mediació en la Federació veïnal de Tarragona Segle XXI des de 2019    i en el consell de direcció de la FCVS des de 2023, federat i present a la coordinadora des de 2001.

- Atenció a les federacions: Federació veïnal Segle XXI, FCVS, AT-FAC.

- Atenció a l’institut Antoni de Martí Franquès. Programa Cooppel d’atenció a les famílies, a l’alumnat, a les tutories docents  i al professorat, des de 2011, presents des de 2016 a les jornades DIM EDU Global d’España.

- Atenció a  centres de dia i a residències assistides Tarragona i Cambrils

- Atenció a biblioteques i a museus . Museu municipal de Cabacés i informants acollidors del parc natural Serra de Montsant

- Atenció a la ràdio Falset. Priorem Priorat des de 2008, anem pel programa 133, 01-11-25

Com he dit portem més de tres mil actes des de 1989 i milers d’atencions a persones amb la conversa i la mediació per a facilitar la presència dels Drets Humans a les persones (alumnat, professorat, jutges/esses de pau, persones de dol, víctimes), que volen aprendre el currículum bàsic de la ciutadania.

Diem tot això per si alguna persona vol una opinió més o ser escoltada o vol tenir més raó del que fem, restem a la seva disposició.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

76.- FiL Programa Cooppel curs 2025-26 LOGOS PROJECTES SOCIALS- INSTITUT MARTÍ FRANQUÈS.-

85.- Projecte @RCS 2025-26 AUDIOVISUAL RECORD COMPRENSIÓ SENSONEURONAL.-

62.- ENTITATS CANGUR.- Posta en marxa de l'oportunitat "FEM Cooppel" amb altres entitats cangur actives.-