86.- ELABORACIÓ DE GUIONS @RCS. Recull de veus i fotografies , creació de videoclips i altres produccions del projecte @RCS 26.-
Entre totes les persones identifiquem dianes d'aprenentatge, trobem els blancs i construïm estels del record.
Persona que pot ser qualsevol de nosaltres
1.- (MAR) El/la Marcel·lis, persona jove que li costa aprendre i la colla el/la convenç que aprengui la pràctica Cooppel. És curiosa. La colla s'apropa, l'acull i l'acompanya. Cal que tingui clares les dianes d'aprenentatge o ajudar-lo a que les trobi.
Expressió en frases simples i senzilles de la imaginació de cadascú a partir de l'observació de les infants
2.- (TAT) Tatirev, infant o personatge imaginatiu que diu la veritat al revés. Veritat al revés Tatirev. Fa per quès i per a quès? i explicacions imaginades. Invita a observar el comportament i el llenguatge dels germanets i a les germanetes petites si en tenim a casa o al nostre entorn.És una titella que fa veueta d'infant com el Maginet de Josep Maria Tarrasa. I el Tatirev entre 1989-94 de J.M. Ferran. Assumim amb la titella l'infant lliure, submís (TAT) i rebel (REV) de l'AT.
A més de les afirmacions i els perquès tenim formes de al revés: antònims, afirmació-negació, al reves per les lletres a SI seria IS, de CASA, seria ASAC, o bé de síl·labes CASA seria SACA o de frases per paraules: "Anem a la platja, seria: platja la a anem" . Corre per antònims seria Poc a poc, mou-te seria estigués quiet.
A la fi són jocs de paraules que motiven pensar i fer algoritmes mentals i narratives
Persona acollidora, animadora i motivadora
3.- (SO) El/la Sòcrates, persona entrenadora de la Cooppel. "Sols sé que no sé res". Explica Platon i la nostra cova mental. Li agrada motivar la curiositat i trobar atractiu el saber. Escolta activament. Utilitza el "pare crític i el pare nutritiu de l'AT". Conversa argumental "maièutica", anima a crear comentaris mentals cooperatius. Vivència del silenci íntim mental i la respiració, 378, el trencament del silenci, i iniciem el procés de la pràctica Cooppel. Ensenya el protocol.
Persona que acull i acompanya
4.- (XA) El/la Xària, sempre pensa en xarxa. Els altres en línia o lògica direccional aristotèlica i ella en xarxa, pensament lateral. Es posa en el lloc dels altres, és empàtica. I sap pensar en el lloc dels altres i motivar en la conversa argumental, confidencial respectant el consentiment.
- Institut- Carrer- Indrets concrets- Seus d'associacions i federacions, com l'Ateneu de Tarragona.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada