74.- COOPPEL.- Com aprendre més ràpid. TALE(NTS). Principis científics i llenguatges de a comprendre el record i recordar comprenent.-
TALE(NTS)
És el TALENT APRENENTATGE LÚDIC per ENTRENAMENT NTS.-
A.- CONCEPTES I PRINCIPIS PREVIS.-
1.- Definició.-
Denominarem Tale(NTS) al talent pel qual aprenem de forma lúdica entrenada des dels NTS.
La NTS o Neuro TR@NS Sensorial.-
Els NTS són el nucli Neurocientífic Transversal (TR@NS) Sensorioneuronal).
- Neurocientífic.- Estudi basat del paper de les neurones, dels sentits, els moviments i el llenguatge humà. Intel·ligència Natural versus la Intel·ligència Artificial (I.A.)
- Transversalitat en el tractament del record amb algoritmes i narratives sensorioneuronals (TR@NS)
- Sensorioneuronalmotriu. Buscar l'equilibri i la cooperació de tota la ment: sentits i moviment
Format pels nexes (associacions i famílies conceptuals i procedimentals) i pels nusos (definicions, conceptes, decisions, impulsors AT, etc.) neurosensorials transversals dels sabers on el silenci (S), les transcripcions (T) i les narratives (N) formen la comprensió del record i el record de la comprensió, dins de la Taxonomia de Bloom.
El Cooppel és molt fàcil, és considerar la ment com un joc que té peces i que es mouen. Podem pensar amb els escacs però és molt diferent. Són peces que formen sèries, gràfics, algoritmes, equacions i narratives.
Els coneixements els tractem com si fossin aliments, que s'han d'anar a buscar a l'entorn (caça, pesca, sembrat...) o en la ment (minar), elaborar (associar, crear famílies), cuinar (concentrar-se amb les ones cerebrals òptimes), mastegar (acomodar i assimilar), rumiar (tornar a meditar i reflexiona, mastegar de nou), digerir i eliminar residus.. donar energia a la ment i al nostre sistema de sabers i mapes de la ment.
Per això calen algoritmes mentals de recerca , de rebost, de cuina, per a elaborar i recordar el "plat disponible" pel qual comprenem per les narratives del futur per a resoldre problemes reals del dia a dia. El plat solidari, d'aprenentatge servei comunitari.
2.- Taxonomia Cooppel.-
Primer aprenem el funcionament de la ment i després utilitzem els recursos per a millorar el nostre funcionament, és a dir el Talent de comprendre i recordar a la fi d'aplicar-los en l'aprenentatge de coneixements com d'experiències en els 7 sabers clau:
1.- Saber tenir, (ment, cos, entorn, aspiracions...)
2.- Saber fer, (actuar, respondre, dur a terme, resoldre...)
3.- Saber estar, (en el món, en l'entorn, en el pla, programa o projecte...)
4.- Saber coneixements, (exposar, escriure, aplicació explicativa...)
5.- Saber ser (identitat), qui soc i què vull ser. A partir dels rols d'identitat dos nous sabers:
6.- Saber crear estratègies de rols d'identitat i
7.- Saber cooperar (junts guanyem tots).
Per aprendre la pràctica Cooppel: tot és gratuït, accessible, adquirible, universal,.. amb tota la confidencialitat, reputació i la confiança. Es poden generar grups, equips, famílies i clubs Cooppel
3.- Tres principis pólvora de la pràctica Cooppel: PÒL+VO+RA.-
1.- POL:
Pràctiques d'Orientació Lúdica. (PNL, TIPASS; AT) Capacitat de crear jocs, jugades, partides i partits. Lògica del joc i d'ajudar a l'altra jugant.
2.- VO: Voluntat Organitzativa mental d'aprendre, recordar i comprendre (Taxonomia de Bloom). Xuls, targetes, taulers,etc.
3.- RA: Relació afectiva de l'aprenentatge, suport motivacional. Processos emocionals lògics.
Les tres pràctiques Cooppel o les Cooppel.
CO+ OP+ PEL, tot seguit a sota:
B.- ELS DEU PASSOS DE LES PRÀCTIQUES COOPPEL.-
El record i la comprensió, com a partida de la Taxonomia Bloom.-
A. La meditació Cooppel
COO
Concentració Ones Operatives
El silenci íntim, el posicionament en silenci i el seu trencament.-
1.- El silenci íntim (Si), la respiració i el pols. La tècnica respiratòria 378. Cooperació cos i ment.
2.- La Neurociència. Els hemisferis cerebrals: Dret i Esquerra. Cooperació entre els dos hemisferis.
3.- Ones cerebrals. Cinc tipus. G B A T D
4.- Llenguatge musical. Les cinc i les tres Ones Cerebrals. Representació del penta i el trigrama. Ubicar-se en quin nivell estem en cada moment.
5.- La nostra ment funciona com un mòbil Smartphone.
6.- Els formats de la dinàmica mental com a mòbil: En són 5 més el silenci.
FVRGS 0
Fotografies, vídeos, ràdios (veus interiors o exteriors) a nivell mental, grafomotricitat, sons i el silenci íntim.
7.- La finestra oberta a la construcció gràfica d'algoritmes i equacions mentals operatives.
OP
Operar processos per a construir algoritmes i narratives.
8.- El llenguatge Record@L o de la "lògica algorítmica del record": ús del llenguatge musical (pentagrama) i els formats de la dinàmica mental, amb la codificació (OP) operativa de processos:
quadrat, triquadrat, ________, o, 0, ratlla en ones.
Amb ús de la simbologia matemàtica i de la lògica preposicional.
La NTS té quatre nivells de les narratives trans sensorineuronals a cinc estratègies en cada nivell:
- FiLMS, Formats instantanis en els límits mentals, amb el paper del silenci i els sentiments. Guions de FiLMS. De caps de corda. Respostes automàtiques mentals on podem trobar els biaixos i causa dels errors del pensament
- C@MPS, Cognició alimentadora mental amb els principis estratègics de supervivència de metàfora històrica: caça, associació i famílies, mineria (sal, aigua), pesca i sembrat. Perfils cognitius, segons predomina la pràctica que fem i descobrir pràctiques que calen fer. Relats de supervivència cognitiva.
- RELAC, Relacions amb la comunitat i conseqüències en l'aprenentatge autònom. Patrons relacionals afectius i efectius. Discursos de les relacions i el seu paper en la motivació i en els records i la seva comprensió.
- ESTIL vital. Estratègies d'Identitat en Llibertat. Sentit vital. Ikigai. Saber viure. Empoderadors, suports, TR@NS, Iniciatives, Lúdo presència vital.
Lògica preposicional i simbologia matemàtica que es suma a aquest plantejament.
PEL
Pràctica d'Entrenament Lúdic dels Processos Emocionals Lògics
9.- Aplicació en els processos emocionals lògics (PEL) en els 7 sabers de les 8 Intel·ligències Múltiples (IM) de Howard Gardner i en totes les àrees del currículum. Dins del Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA), de cara els ODS 2030 i els reptes de la I.A..-
Pentagrama record, triangles i cercles. Usem els trigrames OC.-- Descoberta de Dianes Aprenentatge (DI@pren) amb Blancs Estel de Record (BER).
- Xuls i targetes Cooppel
- Taulers Cooppel.
- Guions.
- Produccions digitals CRE@.-
10.- Aplicació en el currículum i en el dia a dia.
10.1.- Currículum.- ABC (Aprenentatge Bàsic de la Ciutadania):
- Píndoles ( després del dol, aprenem reflexionant sobre els examens per a una segona oportunitat)
- Pastilles (preventives a examens per exemple)
- Càpsules. (exemples per aplicar-los cap a les aules o temes d'aprenentatge ordinari)
10.2.- En situacions de dol, d'aprenentatge i en les relacions per a totes les edats (APTE). Anècdotes de Dianes Aprenentatge (DABER).
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada