74.- COOPPEL.- Com aprendre més ràpid. TALE(NTS). Principis científics i llenguatges de a comprendre el record i recordar comprenent.-

 

Al principi és lent, però molt productiu mentalment

TALE(NTS)

És el TALENT APRENENTATGE LÚDIC per ENTRENAMENT  NTS.- 

A.- CONCEPTES I PRINCIPIS PREVIS.- 

1.- Definició.- 

Denominarem Tale(NTS) al talent pel qual aprenem de forma lúdica entrenada des dels NTS. 

La NTS o Neuro TR@NS Sensorial.- 

Els NTS són el nucli Neurocientífic Transversal (TR@NS) Sensorioneuronal).

- Neurocientífic.- Estudi basat del paper de les neurones, dels sentits, els moviments i el llenguatge humà. Intel·ligència Natural versus la Intel·ligència Artificial (I.A.)

- Transversalitat en el tractament del record amb algoritmes i narratives sensorioneuronals (TR@NS)

- Sensorioneuronalmotriu. Buscar l'equilibri i la cooperació de tota la ment: sentits i moviment

Format pels nexes (associacions i famílies conceptuals i procedimentals) i pels nusos (definicions, conceptes, decisions, impulsors AT, etc.) neurosensorials transversals dels sabers on el silenci (S), les transcripcions (T) i les narratives (N) formen la comprensió del record i el record de la comprensió, dins de la Taxonomia de Bloom.

El Cooppel és molt fàcil, és considerar la ment com un joc que té peces i que es mouen. Podem pensar amb els  escacs però és molt diferent. Són peces que formen sèries, gràfics, algoritmes, equacions i narratives.

Els coneixements els tractem com si fossin aliments, que s'han d'anar a buscar a l'entorn (caça, pesca, sembrat...) o en la ment (minar), elaborar (associar, crear famílies), cuinar (concentrar-se amb les ones cerebrals òptimes), mastegar (acomodar i assimilar), rumiar (tornar a meditar i reflexiona, mastegar de nou), digerir i eliminar residus.. donar energia a la ment i al nostre sistema de sabers i mapes de la ment.

Per això calen algoritmes mentals de recerca , de rebost, de cuina, per a elaborar i recordar el "plat disponible" pel qual comprenem per les narratives del futur per a resoldre problemes reals del dia a dia. El plat solidari, d'aprenentatge servei comunitari.



2.- Taxonomia Cooppel.- 

Primer aprenem el funcionament de la ment i després utilitzem els recursos per a millorar el nostre funcionament, és a dir el Talent de comprendre i recordar a la fi d'aplicar-los en l'aprenentatge de coneixements com d'experiències en els 7 sabers clau:

1.- Saber tenir, (ment, cos, entorn, aspiracions...)

2.- Saber fer, (actuar, respondre, dur a terme, resoldre...)

3.- Saber estar, (en el món, en l'entorn, en el pla, programa o projecte...)

4.- Saber coneixements, (exposar, escriure, aplicació explicativa...) 

5.- Saber ser (identitat), qui soc i què vull ser. A partir dels rols d'identitat dos nous sabers:

6.- Saber crear estratègies de rols d'identitat i

7.- Saber cooperar (junts guanyem tots).

Per aprendre la pràctica Cooppel: tot és gratuït, accessible, adquirible, universal,.. amb tota la confidencialitat, reputació i la confiança. Es poden generar grups, equips, famílies i clubs Cooppel

3.- Tres principis pólvora de la pràctica Cooppel: PÒL+VO+RA.-

1.- POL: 

Pràctiques d'Orientació Lúdica. (PNL, TIPASS; AT) Capacitat de crear jocs, jugades, partides i partits. Lògica del joc i d'ajudar a l'altra jugant.

2.- VO: Voluntat Organitzativa mental d'aprendre, recordar i comprendre (Taxonomia de Bloom). Xuls, targetes, taulers,etc.

3.- RA: Relació afectiva de l'aprenentatge, suport motivacional. Processos emocionals lògics.


Les tres pràctiques Cooppel o les Cooppel.

CO+ OP+ PEL, tot seguit a sota:


B.- ELS DEU PASSOS DE LES PRÀCTIQUES COOPPEL.- 

El record i la comprensió, com a partida de la Taxonomia Bloom.- 

A. La meditació Cooppel

COO

Concentració Ones Operatives

El silenci íntim, el posicionament en silenci i el seu trencament.-

1.- El silenci íntim (Si), la respiració i el pols. La tècnica respiratòria 378. Cooperació cos i ment.

2.- La Neurociència. Els hemisferis cerebrals: Dret i Esquerra. Cooperació entre els dos hemisferis.

3.-  Ones cerebrals. Cinc tipus. G B A T D


Les més pràctiques són les tres de màxima concentració, màxima atenció i atenció relaxada. GBA.....   123.

4.- Llenguatge musical. Les cinc i les tres Ones Cerebrals. Representació del penta i el trigrama. Ubicar-se en quin nivell estem en cada moment.

5.- La nostra ment funciona com un mòbil Smartphone.



6.- Els formats de la dinàmica mental com a mòbil: En són 5 més el silenci.

FVRGS 0  

Fotografies, vídeos, ràdios (veus interiors o exteriors) a nivell mental, grafomotricitat, sons i el silenci íntim.

7.- La finestra oberta a la construcció gràfica d'algoritmes i equacions mentals operatives.


OP

Operar processos per a construir algoritmes i narratives.




8.- El llenguatge Record@L o de la "lògica algorítmica del record": ús del llenguatge musical (pentagrama) i els formats de la dinàmica mental, amb la codificació (OP) operativa de processos: 

quadrat, triquadrat, ________, o, 0, ratlla en ones. 


Amb ús de la simbologia matemàtica i de la lògica preposicional. 
Al codi mental el denominem codi F3RR@N de la NTS que consta dels cinc formats (F3R) del record in factum i del record en el futur amb el suport dels algoritmes i les narratives.

La NTS té quatre nivells de les narratives trans sensorineuronals a cinc estratègies en cada nivell:    

- FiLMS, Formats instantanis en els límits mentals, amb el paper del silenci i els sentiments. Guions de FiLMS. De caps de corda. Respostes automàtiques mentals on podem trobar els biaixos i causa dels errors del pensament

- C@MPS, Cognició alimentadora mental amb els principis estratègics de supervivència de metàfora històrica: caça, associació i famílies, mineria (sal, aigua), pesca i sembrat. Perfils cognitius, segons predomina la pràctica que fem i descobrir pràctiques que calen fer. Relats de supervivència cognitiva.

- RELAC, Relacions amb la comunitat i conseqüències en l'aprenentatge autònom. Patrons relacionals afectius i efectius. Discursos de les relacions i el seu paper en la motivació i en els records i la seva comprensió.

- ESTIL vital. Estratègies d'Identitat en Llibertat. Sentit vital. Ikigai. Saber viure. Empoderadors, suports, TR@NS, Iniciatives, Lúdo presència vital.


Lògica preposicional i simbologia matemàtica que es suma a aquest plantejament.




PEL

Pràctica d'Entrenament Lúdic dels Processos Emocionals Lògics

9.- Aplicació en els processos emocionals lògics (PEL) en els 7 sabers de les 8 Intel·ligències Múltiples (IM) de Howard Gardner i en totes les àrees del currículum. Dins del Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA), de cara els ODS 2030 i els reptes de la I.A..-

Pentagrama record, triangles i cercles. Usem els trigrames OC.- 

- Descoberta de Dianes Aprenentatge (DI@pren) amb Blancs Estel de Record (BER).

- Xuls i targetes Cooppel

- Taulers Cooppel.

- Guions.

- Produccions digitals CRE@.-

10.- Aplicació en el currículum i en el dia a dia.

10.1.- Currículum.- ABC (Aprenentatge Bàsic de la Ciutadania):

- Píndoles ( després del dol, aprenem reflexionant sobre els examens per  a una segona oportunitat)

- Pastilles (preventives a examens per exemple)

- Càpsules. (exemples per aplicar-los cap a les aules o temes d'aprenentatge ordinari)

10.2.- En situacions de dol, d'aprenentatge i en les relacions per a totes les edats (APTE). Anècdotes de Dianes Aprenentatge (DABER).

Com escriure, escriure a màquina, llegir, conduir, etc.
La pràctica Cooppel és fàcil d'aplicar i ràpid.
És una lectura, representativa, expressiva i compromesa amb la teva pròpia ment i amb els altres per això és el com construir la pau en la ment de les persones.


APRENENTATGE EMPODERADOR I AUTÒNOM
Com aprenem?
1.- Primer les donem a conèixer, les fomentem, protegim i conquistem permisos (tesi postulant). Causa Cooppel per la Pau.
2.- Aprofitem tota ocasió per a entrar en el tema sobre tot en apendre, el dol o les relacions (problemes, qüestions o conflictes)
3.- S'aprèn amb tasts de 15 minuts, tallers de 35 i 45 minuts, sessions de laboratori mental ( de 30 a 55 minuts), sessions de biblioteca assistida de 90 o 120 minuts.

APLICACIONS
S'aplica sempre que hom ho troba necessari. Les quatre aplicacions son:
1.- Per al control mental propi, (ansietat, temptacions, pau íntima)
2.- Per aprendre més i millor (llengües, coneixements i habilitats), 
3.- Per a gestionar el propi dol i el dels demés (tot tema de dol per pèrdues com de sentit vital)  i 
4.- Per conrear les relacions interpersonals i socials. Propostes, contactes, acords,  qüestions, problemes i/o conflictes


EL LOGO COOPPEL, un suport per al record i de les seves pràctiques 
Causa Cooppel per la Pau
Tesi Postulant Cooppel

Els colors olímpics (constructors de pau)  i ecològics (sostenibilitat i esperança).
Cinc continents, trets de les races (identitat) i els cinc valors: la sang, la mar, la clorofil·la, el sol i les decisions humanes 
Vermella, verda grogenta i blava lilosa


1.- Els cinc colors: roig, blau, verd, groc i negre. Els cinc colors de les emocions: por, ràbia, tristesa, alegria i estima. 
2.- Les formes: les lletres C,D,I,O, rúbrica. Formen el SÍ. També és pot veure com una P, R, e i L 
3.- El logo significa la diversitat de talents mentals i de mentalitats en els processos emocionals lògics (PEL). El procés és C de comprendre , D de decidir recordar, I o i d'iniciativa (acció)  O de valor vital, i la rúbrica negra vol dir autoria, autonomia i empoderament.

SÍ  Solidaritat Internacional Intel·ligència Solidària. Saber Investigar. Sistèmic inclusiu.
El nou valor del silenci íntim, cova o finestra dels sabers i de l'espiritualitat.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

62.- ENTITATS CANGUR.- Posta en marxa de l'oportunitat "FEM Cooppel" amb altres entitats cangur actives.-

69.- PRESENTACIÓ ORAL.- Obertament i la pràctica reflexiva Cooppel.-

56.- IMPULSA.- Disponibles a participar a la Jornada Connect@ Inn Tech 10 i 11 de desembre 2024,.