70.- Argumentació TR@NTSCOMENTALISTA. La necessitat com FEYNMAN de simplificar l'explicació de la tesi postulant Cooppel.-
És una necessitat a la fi de fer la màxima promoció, permetre i protegir la pràctica reflexiva Cooppel, simplificar i facilitar el record i justificar per a què fem el que fem.-
EXPLIQUEM EN TERCERA PERSONA
En J.M. Ferran té un plantejament propi a partir de l'experiència de 65 anys d'escolar (des de 1960) i de 50 anys d'iniciatives (des de 1975) i 45 de professional de l'ensenyament i de l'educació (des de 1980).
La denomina la tesi postulant de la pràctica Cooppel sobre "la doble comprensió del record disponible".
La clau de tot està en l'aprenentatge i es fonamenta en la taxonomia de Bloom: recordar i comprendre. Esmentem per exemple les competències bàsiques i les proves PISA.
" Decidim per aprendre i aprenem quan decidim"
La paraula en si és un recurs per a recordar el mapa mental o/i mapa conceptual de 10 conceptes clau per a entendre a partir de la seva anàlisi com funciona la pràctica reflexiva Cooppel:
TR@NTSCOMENTALISTA (12-04-25).
Distingir els conceptes, escrivim la paraula amb la "A" per @ i/o primera vocal entre minúscules entre consonants.
A.- FUNCIONALITAT.- COM HEM DE TRACTAR EL RECORD I LA SEVA COMPRENSIÓ?
1.- TR@NTS:
Tractament del Record, amb algoritmes mentals amb l'entrenament de la NTS. Essent NTS la "Neuromobilització Trans Sensorial" del record mental. El punt de partida neutral d'autocontrol és el silenci interior mental (SiM).
2.- Transversalitat i trans en el tractament. A partir de la transversalitat de les competències bàsiques:
A través de, fins a.....
Del llenguatge musical, de les Ones Cerebrals (OC) Del pentagrama al PentaRecordGrama, de les NTS amb la representació de les ones, dels tres Graus d'Ànims i dels Impulsors (GAI). Incloent com a inspiració el llenguatge musical, la codificació mental de la dinàmica NTS, en el codi mental F3RR@N i l'aplicació de la matemàtica en el llenguatge verbal. Aplicació dels principis bàsics POL+VO+RA i els referencials DINAMITA.-
B.- FIGURA PÚBLICA. MARCA D'IDENTITAT.-
3.- Nom de marca i d'identitat. Cooppel:
Pla general d'atenció a les persones de programes i de projectes cooperatius pel sentit del record recomprensiu i reproductiu. El com construir la pau en la ment de les persones.
C.- LA FORMALITAT.-
QUINS SÓN ELS PROCEDIMENTS.-
TRES PASSOS EN EL PENSAMENT EMOCIONAL LÒGIC COOPERATIU.-
4.- CO+OP+PEL:
Tres passos mentals:
- CO:
1r concentració en les Ones Cerebrals (OC) i la seva codificació mental F3RR@N: els guions de les formes NTS, els perfils cognitius i els patrons realcionals, al finals els estils vitals.
- OP:
2n operacions de processos aplicant la codificació i identificar dianes d'aprenentatge amb blancs d'estels del record.
- PEL:
3r pensament emocional lògic amb la pràctica de les estratègies (per identitats de rols) dels llenguatges.Amb la creació de tasts, pastilles, píndoles i càpsules,
D.- LA FINALITAT: LLUIR EL TALENT DE CADASCÚ.- COMUNICAR-LO
TRES PREGUNTES CLAU:
- EL COM,
- EL COM ES COMENTA I
- EL COM CONSTRUIR COMENTALS
5.- COM:
COM: Com ocupar la ment. Com construir la pau en la ment de les persones. Amb dos aspectes clau afegits : Habitatge-vestimenta-salut-educació-justícia i el paradigma SeNTS.
6.- COMENTA:
La conversa i la mediació, el comentari mental com a clau de l'aprenentatge cooperatiu disponible.
7.- COMENTAL:
Els comentaris mentals amb sentit reproductiu i recomprensiu sense perdre el valor, al contrari augmentar-lo de boca-orella.
E.- COMPROMÍS EN ACCIÓ.-
COM HAN DE SER LES ACTIVITATS: NATURALESA, QUE FEM AMB ELLES I EL PAPER DEL SILENCI.
8.- TALISTA: TAL, TALIS+TA
TAL: fer-se preguntes, tal que, tal qual, tal com amb tàctiques d'aprendre lúdicament. Les TAL són operatives.
TALIS: Trans aprenentatge lector intèrpret sensorial a partir de la pragmàtica de la Teoria de la Intel·ligència del PASS- DNCAS.
TA: Transaccional Analista o Trans Analista
9.- ALISTA: Fer llista de les Anècdotes, Lectures, Interpretacions, Situacions, Tàctiques i Avaluacions dels dia a dia que valguin la pena comprendre i recordar-les
Alistar: fer llistes de les interpretacions, de les situacions, de les tasques i de les argumentacions.
10.- SILENÇ: Una eina imprescindible en l'activitat del pensament.
Silenci "Silenç" (Silenci+ avanç, ordre "endavant" a un mateix de tenir en silenci la ment).
En la trajectòria de la investigació s'han creat iniciatives amb noms propis:
Noms de tàctiques, d'estratègies i d'operacions en joventut:
- Això...Aleixarenc 1976-79
- ALBAIN SMO 1980-81
Noms de tàctiques, d'estratègies i operacions en la docència:
ESCACS DIGITAL(1985), CERADAI (1986), JOCS TOP (1989), MÈTODE DAI (1990), SIMP IEC (1990), SIMP RMC (1991) APCIISE (1995), XEA UNESCO (2000), PFCVS (2001) XV APC i RHI (2004), etc.
Noms de tàctiques, d'estratègies i operacions professional a l'EAP com EULÀLIA (estudis) o ÚRSULA (utilitat) entre 2003 i 2011, amb el test K BIT.- Cooppel des de 2011- fins ara.
A l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona: En 2011 inicià el ToMMY (matemàtica per tothom) i HèCTOR ( hàbits en temps d'oci) fins a l'actualitat, ara incorporats dins del pla Cooppel.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada