49.- Entre les nostres mans la gran oportunitat COOPPEL.-
Com més practiquem cada dia, més construirem la pau local i mundial.
COM CONSTRUIR LA PAU EN LA MENT DE LES PERSONES (Lema UNESCO)
En els reptes del Disseny Universal dels Aprenentatges de la vida, en els ODS 2030 del nostre planeta i del factor tecnològica de la Intel·ligència Artificial (IA).
1.- Els beneficis demostrats de la pràctica Cooppel, entre 2012-2024:
La conversa transnarrativa amb hom mateix/a amb la teva pròpia ment (meditativa), amb el teu cos en relació amb la teva ment (psicofísica), i hom mateixa en relació amb les altres persones i amb l'entorn proper d'aprenentatge (proper entorn (educatiu) ludopràctic "pel".
Es millora en:
1.- Rendiment acadèmic.-
2.- Actitud en l'aprenentatge competencial.-
3.- La representació mental (memòria de treball, comprensió verbal i no verbal, velocitat de processament i raonament fluit),
4.- En l'expressió (filoperiodista i comentalista)
5.- En el compromís personal i interpersonal (coherència, autenticitat i honestedat) amb satisfacció compartida.
2.- Entre les nostres mans la gran oportunitat Cooppel, curs 2024-25.
Són una sèrie d'exercicis, que porta a la pràctica d'entrenament lúdico-mental (pel) en sentit cooperatiu la pròpia ment des de la neurociència, entre la ment i el propi cos i entre la persona i el seu entorn físic, material i social.
- Pel sentit cooperatiu triple comentalista PELS : Pràctica Entrenament en la Lectura Sensorio-neuronal
Aprendre a fer fotos, videos i ràdios mentals i fer la seva lectura (LIS) de Comentalista
- Primer amb els "Ulls Tancats" en posició meditativa del cos: assegut o agitat, amb aprenentatge del control de la respiració 478. Lectura (LIS) del silenci fosc mental. Observació del trencament del silenci. Anotar algoritmes mentals (FVR). MEDITACIÓ COOPPEL.
- Segon amb els Ulls Oberts i amb moviments de cos començant principalment pel cap (ulls, nas, oide, tast) i el tacte. Seqüencialment Ulls tancats, ulls oberts i ulls tancats. UT-UO-UT. Anotar equacions d'aprenentatge mental òptim. EXERCICIS COMENTALISTES COOPPEL.
- Tercer aplicació en les dianes d'aprenentatge (DA) i construcció mental d'ESTELS amb jocs d'estratègia real i de rols d'identitat, produint jocs de taula i de tauler de forma immediata. ( PRÀCTIQUES ENTORN LÚDIC.
3.- Conclusions científiques, educatives i socials:
- És una OPORTUNITAT ÚNICA
- Totalment és una OPCIÓ PRAGMÀTICA de la vida real
- Val la pena la teva OPINIÓ PERSONAL AL RESPECTE sobre les pròpies vivències
4.- Planifiquem i enfoquem l'atenció als tres nivells comentals conseqüents del DUA:
- ESPERIT (Amor)-
- MENT control i anàlisi-
- EGO
Tres nivells d'alfabetització: cultural, social i espiritual.
És el sistèmic, el sistema el fas tu, inclusiu com a creació personal i interpersonal. Més econòmic, sols amb el propi cos i la ment concentrada pots començar en un lloc tranquil el primer entrenament. També es pot fer assegut i en gran grup en ambient de silenci.
ES TRACTA D'APRENDRE PER MITJÀ D'EXERCICIS COMENTALS MÉS QUE APRENDRE PER TÈCNIQUES, les tècniques és dedueixen constructivament en la praxis no com uns coneixements sinó com unes estratègies de rols, que es construeixen davant situacions concretes d'aprenentatge.
ÉS UN SISTÈMIC INCLUSIU PRÀCTIC, DE COST ECONÒMIC ZERO I DE MÀXIMA IMPLICACIÓ, AMB RISC ALT de resposta AMB ÈXIT DE MÍNIMS ASSEGURAT
És un sistèmic complementari i suplementari, no es per si mateix alternatiu.
COOPPEL la marca pública personal FERRAN (Formació Estratègica en Rols del Record en Aprenentatge Neurosensorial)
TaLENTS la missió sobre els talents bàsics transversals, consta de set talents, combinables amb els dons i els carismes personals:
A.- Exercicis Comentals amb tasques, activitats i ludopràctques TAL en entrenament narratiu, trans sensorioneuronal:
5.- EXERCICIS que pots aplicar sola, amb parella o en grup de tres.
5.1.- Exercicis comentals directes:
1.- El Silenci Fosc, Silenci Nit o Silenci Blanc. Respiració 478.
2.- Trencament del silenci amb Formes FiLS Sensorioneuronals: Les Formes FVR, els impulsors, les limitacions sentimentals i les emocionals.
3.- Les transnarratives d'autoritat comental FiLS. Com descobrim l'autoritat comental?
5.2.- Exercicis comentals amb el propi cos
4.- Les transnarratives del perfil comental: Els PeRFILS. Ens alimentem de coneixements. L'alimentació espiritual
5.3.- Exercicis comentals amb el nostre entorn social: jocs d'estratègia i de rols. Cooppel factoria de jocs de taula i de tauler . Jocs, jugades, partides i partits
5.- Les transnarratives de patrons relacionals
6.- Les transnarratives d'estils comentals personalitzats.
7.- El descans. Autoavaluació del procés CoMENTS. Comntals creatius. Noves aportacions i decisions
B.- L'observació OaSIS: observar, anàlisi, interpretació i intervenció amb avaluació i enriquiment en aprendre, desaprendre i reaprendre.
10.- L'ART D'APRENDRE TOT L'ANY, DELEITANT LA VIDA COMPLETA CULTURAL, SOCIAL I ESPIRITUAL.
APRENDRE A ENSENYAR:
1.- A AUTOAPRENDRE,
2.- A ENSENYAR COM APRENEM
I
3.- A ENSENYAR COM ELS ALTRES APRENEN I HO FAN MÉS I MILLOR AL FER-HO JUNTS I JUGANT.
11.- El procés d'aproximació, contacte, acolliment i acompanyament:
1.- Escolta Activa, es tracta d'escoltar amb el ritual de saludar i preguntes de passatemps.
2.- Conversa C@LCs, entrem en activitat i amb intimitat, amb moments d'aillament (segons l'AT).
3.- Invitació a CoMENTS. Competència cooperativa en l'entrenament Neuro Trans Sensorial
4.- Consultoria sobre temes, qüestions, problemes i conflictes sobre ciutadania en justícia, educació, salut, seguretat i social.
5.- Suport motivacional
-
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada