40.- Pare Fra PERE PERELLÓ.- Amb el sistèmic inclusiu Sí Cooppel. Transformar i treure més profit dels museus i biblioteques locals. Primera part.

Reivindicació Cooppel.-

Amb el Sistèmic inclusiu "Sí" Cooppel. Es tracta de transformar i de treure més profit Cooppel de les visites dels museus i de l´ús Cooppel de les biblioteques locals.

1.- Avui es tracta del Pare Fra Pere Perelló.- 

Avui es tracta de la trajectòria del Pare Fra Pere Perelló fill de Cabacés.

Les visites del retaule de Cabacés, el convent d'Horta de sant Joan, el convent d'Escornalbou i la església de Riudecanyes 

Tractem la primera part sobre el motiu d'interès cultural amb risc d'oblit (MICRO) del Pare Fra Pere Perelló fill de Cabacés i el concert per la Pau amb Imagine de John Lennon al català pel cantant i músic Jordi Català. 

https://www.youtube.com/watch?v=1Bp6o0PGmso&t=52s

El sistèmic inclusiu Cooppel de la "Videoclicació Comentada (VC) sobre el Pare Fra Pere Perelló. "Vaig a Cabacés a salvar ànimes"

Guió de Josep Maria Ferran i Torrent.

Amb la participació del protagonista Fra Pere amb Jordi Català i altres cooperants que anirem explicant com Mn. Damaso R.I.P. i altres laics i laiques

2.- Valor afegit de la UNESCO.

Postulem que les visites dels museus han de ser actives per part de la ciutadania, amb comunicació, creativitat i cooperació.

- Informació prèvia i motivació 

- Visita paisatgística del museu i distribució de temes per interessos i per necessitats.

- Dur a terme fotografies, gravació de veus i videoclics per a comunicar.

- Implicar al màxim a la comunitat

- Trobar-se per a comentar el que s'ha fet i per a reivindicar el seu valor dins com fora del barri, poble o ciutat.

3.- Planificació curs 2023-24.-

En el proper curs 2023-24 es faran tres actes un a l'Ateneu de Tarragona en el mes de novembre 2023, l'altra a Cabacés, gener 2024, a Horta de sant Joan, març 2024 i al maig de 2024 a  Riudecanyes. Visitarem el nou bisbe de Tortosa en quan sigui possible.

Jordi Català, estiu 2017

Mossèn Damaso, 2017, estiu  RIP

En conclusió la implicació en les representacions videoclicades i fotografiades amb escenificació de guió improvisat, instantani, lleuger i àgil fa que es visqui amb més vitalitat l'experiència representada i contactem amb la narració històrica


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

44.- Codi i mapa CòMENTS 40 : 12 : 3 del protocol genèric, general i transversal dels Tallers Cooppel.-

45.- Primer Concurs Aprèn Solidari Cooppel (Primer CASC) genèric.-

42.- Organització i funcionament de la Federació OLiVER Cooppel de Clubs, Equips i Parelles Cooppel (CEPs). Programa "OLiVER 2024-30".-